Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T-shirt, ett nytt försök!


dune

Rekommendera Poster

Okej, nu är det dags att plocka upp tråden om T-shirts igen... :) Förra försöket gick ju inte så bra så jag lanserar några konkreta tankar:

 

Någon får ta på sig att vektorisera den nya logotypen.

 

Vi får bestämma om vi vill ha något mer än ett logo-tryck på tröjan. Något som jag tycker skulle vara roligt. Kanske något i stil med Think-Geeks "I read your e-mail", dvs något lite halvkaxigt som har med eforum att göra.

 

Det alternativet jag har kollat upp nu är:

En vit t-shirt S - XXL, Två-färgs logo-tryck. 90 kr/st inkl moms.

 

Vill vi ha en text på tex ryggen så hamnar priset på 125 kr/st inkl moms.

 

Eftersom det inte handlar om så enormt mycket pengar så skulle jag vara beredd att lägga beställningen och ta på mig ansvaret efter att ha fått ordentliga beställningar av er.

 

 

Lite tankar och idéer?

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Skapad
  • Senaste svar

Inga direkta tankar gällande utformningen, mer än att jag hade föredragit en svart t-shirt istället. Men det kanske ställer till det när det gäller trycket.

 

Hur som helst är jag intresserad!

 

 

 

There Are No Stupid Questions, But There Are A Lot Of Inquisitive Idiots.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga direkta tankar gällande utformningen, mer än att jag hade föredragit en svart t-shirt istället. Men det kanske ställer till det när det gäller trycket.

I förslaget jag har här skulle en svart t-shirt vara 12,50 kr dyrare för enbart logotryck och 17,5 kr dyrare för logo+text-tryck.

 

 

Ett alternativ skulle vara att låta alla välja sin egen färg och utgå från de dyraste priserna på tröjor och sedan låta dem bli billigare om vi "råkar" nå upp en nivå.

 

Då skulle en vit t-shirt med logo (baserat på att vi fortfarnde totalt beställer minst 25 t-shirts) kosta 102 kr och en svart 116 kr.

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något i stil med Think-Geeks "I read your e-mail", dvs något lite halvkaxigt som har med eforum att göra.
Eller helt enkelt göra tröjorna personliga genom att trycka dit användarid (ex TicoRoman)...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller helt enkelt göra tröjorna personliga genom att trycka dit användarid (ex TicoRoman)...

 

Skall man screen-trycka dem så går det på en plåt/tröja, dvs en kostnad på 375 kr/st inkl moms.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man screen-trycka dem så går det på en plåt/tröja, dvs en kostnad på 375 kr/st inkl moms.
Ja men ta TicoRoman på alla då ;) hehe

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men ta TicoRoman på alla då ;) hehe

Ett lite mer halvkaxigt är ju

 

 

0x2A är bäst!

 

I sådan där självlysande ljusblå text som Carola hade en gång med "Jag är ledig"

 

 

0x-;)-x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men ta TicoRoman på alla då ;) hehe

 

TicoRoman - Anfall är bästa försvar?

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och så dog t-shirtdiskussionen igen... :(

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-03-01 16:28:42 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och så dog t-shirtdiskussionen igen... :(

Lite så :/ Jag gjorde ett försök i alla fall :]

 

(Kanske skulle postat det någon annan dag än en lördag?)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske alla uppmärksammar tråden nu, om vi spammar den med inlägg så den hamnar på någon häftig hetast-lista ;)

 

En så billig T-shirt som ca 100 SEK är ju billigt...

 

REA

T-shirts t-shirts mycket fin kvalitet, helt unika och numrerade (med tuschpenna), äkta bomull, köp nu 2 betala för 2! ;)

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-03-01 16:42:18 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag till utseende då:

 

 

Fram på bröstet, logo och text under: "eforum.idg.se".

 

Vad gäller baksidan (om vi nu skall ha en sådan) så vore det coolt att ha en poängstapel kom jag att tänka på nu... eller något annat som symboliserar eforum.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag till utseende då:

För mig räcker det med en liten Eforum-logga på en av ärmstumparna. Egalt vilken.

F.ö. vit tröja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag till utseende då:
Jag är ingen fena när det gäller design, men det gäller iaf att hålla det snyggt och rent.

 

Fram på bröstet, logo och text under: "eforum.idg.se".
I litet format då? Typ på vänstra sidan vid hjärtat :)

 

Poängstapel på baksidan? Nja, jag vet inte, då blir det lätt en "överdesignad" tröja. Endast ett litet diskret tryck vid hjärtat tycker iaf jag är finare.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I litet format då? Typ på vänstra sidan vid hjärtat :)

Jepp, så tänkte jag mig. Inte något stort tryck på magen iaf :)

 

 

För de få (men goda) damer vi har på forumet skall vi nog kunna fixa dam-modeller också. :)

 

 

Endast ett litet diskret tryck vid hjärtat tycker iaf jag är finare.

Attans, jag som tyckte det vore sött med en poängstapel... Spelar mig dock inte så stor roll. Ett tryck fram kan räcka för mig.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de få (men goda) damer vi har på forumet skall vi nog kunna fixa dam-modeller också. :)
Påverkar det tryckpriset?

 

Annars är det bara lägga upp en lista (på nätet) med intresserade köpare och deras storlekar, och därefter köpa rätt storlek och modell till alla intresserade.

 

Blir nog svårt att nå till 25 intresserade?

 

Lägg upp en lista någonstans, eller så kan jag göra det på min dyrbara men ändå bortslösade tid? ;)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller något annat som symboliserar eforum.

"Oops, I did it again!" ;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Idg fixa T-shirt enligt ett visst system.

 

Kanske så här...

Samla 1000 poäng på Eforum och du får en T-shirt

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Oops, I did it again!" ;)

 

Just ja, den var uppe även förra t-shirt-diskussionen :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog svårt att nå till 25 intresserade?

Pepino körde en T-shirt-tråd i somras och har 28 anmälda här:

http://geekplanet.net/tshirt/

 

Det går väl att samarbeta med honom?

 

(tråd: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=471717#471717 )

 

 

0x--x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samla 1000 poäng på Eforum och du får en T-shirt
Hur många skulle klara de kraven? :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepino körde en T-shirt-tråd i somras och har 28 anmälda här
Vore bra om man kunde se listan, sedan är ju den tråden väldigt gammal och kanske inte längre aktuell (listan alltså).

 

Jag röstar på en ny lista. Samlar vi 25 pers inom en månad så beställer vi (=dune)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påverkar det tryckpriset?

Nej, inte om vi utgår från priset på 102 kr/tröja. (Självfallet får just dam-tröjorna ett annat pris, återkommer med det om det finns intresse...)

 

 

Annars är det bara lägga upp en lista (på nätet) med intresserade köpare och deras storlekar, och därefter köpa rätt storlek och modell till alla intresserade.

Pepino hade väl en sådan listan, skall se om jag lyckas skramla ihop lite skript för att fixa med lite registrering.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skall se om jag lyckas skramla ihop lite skript för att fixa med lite registrering.
Ok, annars kan jag gärna skriva ihop nåt snabbt. Har ändå tråkigt nu. :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-03-01 17:24:03 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...