Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angående avhoppade Eforumare


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Satt och glodde igenom statistiken på Eforum.

 

Då fann jag att flera av Eforumare som hoppat av faktiskt finns kvar i statistiken fortfarande.

 

Avhoppade Eforumare är ju: MD, Xyzz och LarsW har väl också hoppat av och flera andra säkert. Minns inte alla nu.

 

Nu undrar jag, försvinner man inte härifrån om man inte alls är aktiv under en viss tidsperiod?

 

Jag menar kontot försvinner med automatik typ efter 90 dagars inaktivitet eller så. Många verkar bara titta in med en fråga och sedan är de borta.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> grubblar i nattmörkret|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icke att förglömma allas vår XL-Dennis! Han bara hoppade och man satt med hakan vid bröstkorgen! Det värsta som kan hända vad gäller avhopp är om Maratonmannen försvann. Jag saknar Radiogogo, men han hoppade inte av, han fick bara datorkaiko och kunde inte.

Det finns ju faktiskt flera på forumet som man "lärt känna" och som man skulle sakna om de försvann. T.ex. Lena Marie:)

------

MVH//Lena Marie

 

 

[inlägget ändrat 2003-08-03 02:56:19 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte du att det såg stökigt ut i statistiken? eller söker du jobb som terminator?

 

Varför skulle någon bli raderad från ett informationsforum pga inaktivitet?

Om jag skrev för fem år sedan att 1+1=1 (med bevis) ska jag och det inlägget raderas om jag inte loggat in ett visst antal gånger?

 

 

0x-x0

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tyckte du att det såg stökigt ut i statistiken? eller söker du jobb som terminator?

 

Nä, det såg väl inte stökigt ut i den statistiken, men jag blev fundersam på just Eforumare som verkligen hoppat av fortfarande finns kvar.

 

På communityn ute på internet är det så att är man inte aktiv inom 90 dagar så raderas användarkontot.

 

Visst, detta är ett diskussionsforum, men jag drog bara ett exempel. Sen blir man väl kvar här i all evighet även om man tydligt sagt att man vill hoppa av som en del medlemmar gjort här.

 

Terminator?

Låter som ett trist jobb. ;-)

 

Sen menar jag inte att trådarna användarna finns i ska raderas. Du har nog missförstått mig då. Kontot undrade jag över.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-08-03 12:42:21 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg var inaktiv i över ett år innan NoiseKiller lurade in mig igen, nu är jag tillbaka och är glad för att mitt konto finns kvar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ditt konto ska försvinna måste du begära att det raderas. Jag har sett något sådant exempel där det blivit lite skumt när ett inläggs författare raderats.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju alltid "Senaste besök:" på användarinformationen att studera. för en skribents aktivitet på eforum.

 

Som sagt... Det kan ju vara intressant att se information om en skribent som skrev ett inlägg för 4 år sedan om inlägget är intressant. Att skribenten inte varit aktiv senare spelar ju ingen roll.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen menar jag inte att trådarna användarna finns i ska raderas. Du har nog missförstått mig då. Kontot undrade jag över.

 

Raderar man kontot blir det nog problem med trådarna, eftersom de tar användarnamn och annat från tabellen med användare (gissar...)

 

Ett alternativ är ju att inaktivera de så att de inte är med i statisktiken, men varför? De har ju gjort vad som står där! Och dessutom skulle de inte känna sig välkomna tillbaka. Vem vet - de kanske figurerar här under andra alias...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...