Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formulär med mailto skickas med epost


joema

Rekommendera Poster

Kan någon hjälpa mig? Vill få ett mejl när man submitar, där e-postadressen är en länk. Fattar någon vad jag menar? Tacksam för svar! Har gjort ett litet försök men det blir lite fel som ni ser...

 

<form action="mailto:din@mail.se?subject=Jag vill vara med på din e-postlista&amp;body=Hej!%0D%0AJag vill gärna veta när du uppdaterar din fina hemsida. method="post" ENCTYPE="TEXT/PLAIN"><script language="JavaScript"><!--document.write('form[0].email')--></script>

<br>Vill du bli informerad n&auml;r hemsidan uppdateras? Fyll i din e-postadress då.

<input type="Text" name="email" size="25" maxlength="100">

<input type="Submit" name="submit" value="Skicka">

<input type="Reset" name="reset" value="Radera">

</form>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Du glömde ett cittationstecken och ett &-tecken.

<form action="mailto:din@mail.se?subject=Jag vill vara med på din e-postlista[b]&[/b]body=Hej!%0D%0AJag vill gärna veta när du uppdaterar din fina hemsida.[b]"[/b] method="post" ENCTYPE="TEXT/PLAIN"><script language="JavaScript"><!--document.write('form[0].email')--></script>
<br>Vill du bli informerad när hemsidan uppdateras? Fyll i din e-postadress då. 
<input type="Text" name="email" size="25" maxlength="100">
<input type="Submit" name="submit" value="Skicka">
<input type="Reset" name="reset" value="Radera">
</form>

Dock kan tilläggas att användaren måste ha ett epostprogram i datorn som han/hon kan skicka iväg epostmeddelandet till.

 

Vill du att det skall gå utan detta, så kan du använda dig utav ett scriptspråk (t.ex. ASP eller PHP).

 

Lycka till!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2003-03-10 23:12:51 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, att användaren måste ha ett epostprogram i datorn som han/hon kan skicka iväg epostmeddelandet till förstår jag, men citationstecknet lämnades bort med flit. Vill att det ska komma en länk i mejlen med den submittade e-postadressen. Det borde gå med javascript och det gick nästan med min lösning. Men inte riktigt. Med din lösning kom det ingen länk alls i mejlet. Så här vill jag attdet ska se ut:

 

Hej!

Jag vill gärna veta när du uppdaterar din fina hemsida. email=support@mail.se

 

eller

 

Hej!

Jag vill gärna veta när du uppdaterar din fina hemsida. support@mail.se

 

Tacksam för all hjälp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det borde gå att lösa på något sätt. Har någon en lösnig på detta problem? Tacksam för hjälp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...