Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cs går ej att ansluta


inomhus

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med cs i nätverk,ibland när datorer ska ansluta till ett spel går det inte.

Tittar man på serverinfo så kan man se pågående spel.

Men vid "join game" så provar datorn fyra gånger och sen får man meddeladet "connetion failed after four retries" nätverket är blandat xp och 98, switchen en D-link router DI-604

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Jag jobbar på ett it-cafe där det mest spelas CS. Vi brukar ha ungeför samma problem, ibland går det helt enkelt inte att connecta till servern...

 

Jag brukar bara starta om datorn så brukar det funka...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade CS mellan för några år sedan och jag antar att problemen är de samma idag. Konstigt att de inte fixar saker som den svarta rutan i övre vänstra hörent när man hostar ett spel med nvidia drivrutiner. Som man måste trycka ESC och continue för att få bort. En annan grej är att om man alt+tabbar till windows försvinner ljudet. Dessa buggar är ju så gamla så man nästan undrar om de ska vara där.

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 23:30:54 av hawaii]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen dessa problem, men det hjälpte inte och starta om så jag fick installera om CS. Ibland så hoppar mitt CS ut i windows oxå när jag kopplar ner

 

/ fotogen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag förstår varför denna tråd har hamnat under Datorkrig, men men...

 

Att ljudet försvinner då man taskswitchar, verkar vara systemberoende. Jag har använt datorer där ljudet har funkat efter alt-tab, men även datorer där ljudet har försvunnit. Det vanligaste jag stött på verkar dock vara att man får tillbaka ljudet när man trycker esc och en resume.

 

Märkligt att så många fortfarande lirar detta gamla skräpspel... :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

om man alt-tabbar när directsound är aktiverat försvinner ljudet.

cs verkar vara lite buggigt också

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...