Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktare för Gainward 4200!


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

"Uppenbarligen är Gainward inte ett kvalitetsföretag, direkt..."

Jaha, vad ska jag då satsa på inför det tänkta bygget, behålla mitt gamla GeForce3? Gainward var en stark kandidat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller väl alla Gainward, inte enbart 4200.

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag skulle nog leva ett tag till med GF3 om jag var du, och vänta på GF5.

 

Men dessa blir väl antagligen svindyra när de kommer till våren..

 

Jag har köpt ett Creative Titanium GeForce 4200. För det facila priset av 1495:- (ett sånt pris anser jag vara helt okej!)

http://www.inetdata.se/tillbehor/product.dip?p=23106

 

Minneskretsarna är inte kylda på OEM-exemplaret, så ö-klockat minne kanske det blir problem med. Men det finns ju minneskylare! :-) (som man kan fixa själv på något sätt. funkar superlim?)

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superlim funkar, men överklockningspotentialens begränsning ligger inte i kylningen av bga-kretsarna på GF4:an ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Antagligen. Tydligen har Gainward snålat på komponentkvalitén. Något som absolut inte lönar sig.

 

Iofs. har väl ett grafikkort en "livslängd" på kanske 2 år innan det blir för "gammalt", men för det skall man inte sätta dit billigaste möjliga kondensatorer etc. Jag tror vi hade en liknande diskussion här för ett tag sedan som handlade om huruvida man skall köpa "noname"-kort eller ASUS-kvalitet.. Det handlar just om komponentkvaliteten. Även om grejorna bara används 2 år så vill man ju att de skall hålla i typ 10 år. Själv brukar jag bygga ihop helt användbara (och faktiskt snabba) surf/ordbehandlingsdatorer av "gammal" hårdvara. Herregud: En 1GHz AMD med Geforce2-grafik och 20GB 5400 RPM hårddisk duger helt utmärkt! Vem skulle kunna kalla en sådan dator för "föråldrad"?

 

Givetvis kallar vi på Eforum den för föråldrad, men för den stora massan så är en sådan dator rena "StarTrek"-teknologin..

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-25 01:30:42 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...