Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!


my

Rekommendera Poster

Jag försöker få farsans Labtec högtalare att fungera men vet inte ens om han har ljudkort. Hur kollar jag detta??? Jag kan lyssna på CD skivor med hörlurar, betyder det att jag har ett ljudkort? Måste jag öppna lådan för att få reda på detta? Jag får inte ett ljud ur högtalarna bara ett hummmmmm. Help!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart stoppar du in hörlurarna? I hörlursutgången på CD-spelaren?

Vänd på datorn och kolla om du har några utgångar från ett ljudkort på baksidan. Om det finns ett ljudkort så har du ett flertal ut/ingångar för högtalare, mikrofon e.t.c.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag lyssnar på CD´s direkt via CD-spelaren. Och ja... jag har utgångar på baksidan av datorn till högtalare och mikrofon. Jag antar att jag har ett ljudkort installerat. Men hur får jag då högtalarna att fungera? Betyder ett hummande ljud att de inte fungerar som de ska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då antar jag att du kopplat högtalarna till rätt utgång på baksidan av datorn? Är ljudkortet aktiverat? Kolla inställningar under start-knappen, där ska det finnas en ikon som heter ljud.

Har du dragit upp volymen. Dubbelklicka på den lilla högtalarikonen längst ner till höger (om du har någon) och dra upp volymen.

Är det aktiva högtalare som behöver batteri för att förstärka, då kanske batterierna är slut.

Just nu kommer jag inte på mer förslag men återkom om det inte funkar i alla fall.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar också att jag kopplat högtalarna rätt. Jag vet säkert att de inte tar batterier. Hur aktiverar jag förresten högtalarna? Om jag går in på inställningar- ljud... vad gör jag då sen? Finns det nåt test jag kan använda mig av för att se om högtalarna helt enkelt är kaputt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...