Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorköp - hur ska jag göra?


robbi

Rekommendera Poster

hej undrar vilken butik jag ska välj mellan...datorbutiken eller itbutikken....jag kan spara 1000 - 1500 om jag beställer ett komplett datorpaket från itbutikken istället för datorbutiken...med samma komponenter. men samtidigt blir det en massa strul om något går sönder....men då är det bara och snacka med konsument europa...men det tar tid...men hur ska jag göra??

vilket är bäst....vad rekommenderar ni? ajg har köpsångest kan man säga!

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs inläggen på newsgruppen swnet.sys.ibm.pc för en lång och stor diskussion om datorbutiken.com

 

http://groups.google.com/groups?dq=&hl=sv&lr=&ie=UTF-8&threadm=ase3gq%24qp23d%241%40ID-45011.news.dfncis.de&prev=/groups%3Fhl%3Dsv%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Dswnet.sys.ibm.pc

 

Hoppas länken funkar!

 

/ Esping

-------------------------------

Ford Fairlane: ”Some people play hard to get. I play hard to want.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte beställa ifrån itbutikken, i min vänkrets har det alltid gett sämre resultat, inte ovanligt med saknade komponenter i paketet - och en support som bara pratar danska som kan vara rentav omöjlig att försöka förstå att "men jag har inte fått mitt grafikkort jag betalat för, ge hit!" ;)

 

Datorbutiken har juh skärpt sig något otroligt det senaste året. Några enkla regler för att få det smidigt är: Beställ bara gröna varor (förstås) och beställ mot postförskott. Kolla leveransstatus en gång efter att ordern är lagd så ingen vara blivit o-grön under tiden du lade ordern ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det där med grön och blå på datorbutiken inte fungerar som det ska. Tre veckor efter att jag lagt min order blev varan (minnena) blå och då dröjde det innan jag fick min order. Förstår inte varför de inte lägger undan på en gång istället för att vänta tills det är dags för montering och lägger då undan.

 

Om man beställer bara en produkt eller om man moterar själv blir det förstås annorlunda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några citat ur den länkade tråden (innan ni bestämmer er för att läsa den):

 

Elektronerna kan fastna i reporna och orsaka rundgång.

 

Håll dig till swnet.diverse där du hör hemma din tönt.

 

Det är kostsamt att vara dumsnål.

 

Och du, det heter regerar.

 

Håll er undan denna illitterata

och uppkäftiga nätsnut.

 

Trevlig läsning!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, dom lägger undan varorna successivt efter att dom mottagit din order.. om du inte fått ett mail där det står att dina varor (åså listas dom) är undanlagda inom 48 timmar så har juh något gått fel å det är bara buss på dem ;)

 

--

.Wey - har iofs aldrig hänt mig, men har å andra sidan inte testat begära montering heller...

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bekräftelsen jag fick från dem stod det:

 

Enligt våra noteringar har därmed samtliga komponenter på din order lagts undan till densamma.

 

Det har det iof gjort hela tiden men när man ringt dem och frågat varför det tar sådan tid så säger de att varan är slut. Då säger jag att det står på lev.förfrågan att den är reserverad och då säger de att något måste vara fel och att han inte kan svara på vad det är men att han lovar att undersöka saken. Sagt samma sak alla tre gångerna jag ringt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...