Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jäklas Telia?


affepaffe

Rekommendera Poster

Hej! Mitt ADSL har funkat bra till nu. Loggas ut flera gånger per dag. Inloggningsprogrammet verkar inte fixa det hela tiden heller. Byter Ip varje gång. (3 g per dag).

/AlfEnbom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande problem hos Comhem (som ju är Telia, än så länge) i våras. Hade haft samma IP i nästan ett år utan problem (+ZA) och så började IP bytas ut stup i kvarten.

 

Ringde dom och fick till svar att det var ZA som ställde till det, och han i supporten sa att han vet att problemen slutar om jag avinstallerade ZA, så jag lät bli och avinstallera den och nästa dag fick jag behålla mitt IP och har det fortfarande.

 

Kolla bara i ZA att den har tillåtelse att släppa igenom trafik på 10.0.0.1 - 10.0.0.6 (jag hade 10.0.0.1 - 10.0.0.10 för säkerhets skull)

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-19 13:24:43 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Ringde dom och fick till svar att det var ZA som ställde till det, och han i supporten sa att han vet att problemen slutar om jag avinstallerade ZA...

 

Jag tycker det är ganska märkligt att de är så emot brandväggar hos kunderna. Vad jag läst på deras hemsida så har de ingen säkerhet alls. De släpper igenom i princip allt.

 

ZA har jag hört länge att de är emot. Så fort man har problem och har ZA så ska man omedelbart stänga av eller plocka bort ZA. Undrar om de ersätter kunder som blir hackade och som inte har brandväggar alls?

 

Kolla om du har senaste uppdateringen av ZA!

Det brukar lösa struligheter.

 

Ställ även in att ZA även släpper igenom trafiken på Standard-Gateway och DHCP. För mig blev det lite strul när jag inte hade den inställningen.

 

Antar att ZA är en brandvägg?!

 

Jepp, det är en gratis brandvägg. Det finns en Proversion som man får betala för efter 30 dagars "prova-på".

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-19 15:04:50 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en brandvägg som heter ZoneAlarm. finns på Http://www.zonelabs.com.

 

Du kanske inte har den? Men det har ingen betydelse, det jag ville säga med så många ord var att det troligen är fel hos Telia och den telestation du är kopplad till, eftersom det dykt upp utan att du varit och pillat på några nätverksinställningar, om jag förstått allt rätt. Om du kan, så hör med grannarna om dom har liknande problem, om så, då har man nog fastlagt var felet ligger.

 

Inställningarna till vilken trafik du vill släppa igenom gör du i ZA, eller den brandvägg du väljer, det finns andra: Kerio, Sygate, Outpost, och alla har gratisversioner, om jag inte är helt fel ute...

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-19 16:48:25 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...