Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverk..-Win 95 med XP.


C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Rekommendera Poster

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

God-Dag. =)

Undrar lite hur i 17 jag skall få min morsans skrivare som finns på ett så dåligt operativsystem som 95.

Har bara 2 datorer ihopkopplade i huset.

Hur i katten skall jag göra??

Har XP på MIIIIIIN dator =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du? är diiin xp maskin med i ett nätverk där också win 95 maskinen finns. I så fall dela ut skrivaren från win95 burken och anslut till den från xp burken. Svårare än så behöver det inte vara.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle dock föreslå att koppla skrivaren till XP:burken istället då det troligtvis går snabbare än om alla dina utskrifter först ska gå via 95:an.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

mmm... Men morsan vill ha skrivaren på sin dator.. Den e 75MHz (LOL) min e 1333MHz. Men Men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte förhandla och skaffa en väldigt lång skrivarkabel? Du kanske också kan skaffa en skrivarswitch och koppla skrivaren till bägge datorerna? Ställ switchen vid hennes dator. Då är det ju bara att switcha om när du har din dator igång och när bara hon har sin dator igång?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Nåjåå!! Förståss.. Men he skulle ve inte se så snygt ut med en kabel som e 20m genom koridoren via vardaxrummet å in till morsans å farsans sovrum. ca 20m kabel skulle det bli. Har ju redan netvärks kabeln där. ;) men men.. kommer vel nog på¨nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsh, en 75MHz pentium funkar nog bra som skrivarserver... bara dela ut skrivaren och testa. Skrivarkablage är tekniskt begränsat till runt 8 meter normalt...

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte det. Printade via morsans dator en Compaq 486 DX4:a 90 MHz (faktiskt). Efter ett antal år så fick hon min gamla. Jösses vad mycket snabbare det gick att printa helt plötsligt. Dvs. det funkar nog säkert att printa. Men tid lär det ta. :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men.. var inte frågan sån att han bara ville få det att funka? Jag läste det som att han inte visste hur han skulle göra bara. Och min tanke var då att om skrivaren funkar på w95 burken, så pilla inte på den utan anslut bara till den från xp maskinen, så förstör han iallafall inget som redan fungerar.

 

Men jag kan ha fattat allt precis fel...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

jag har en lång vit 20m kabel i taket.(snygt...näää.)

Det är som XP skulle hitta datorn men endå inte...

Jag kan ex. inte gå in i morsans dator å leka på med mappar å sånt. Hittar bla. inget som man kan utdela mappar med. Det viktikgaste sku vara att jag sku få dendär helv... skrivaren utdelat från hennes dator så det bara e att skriva ut för mig. Har mitt internet utdelat fån XP promen. Det funkar bra. Men då inte andra vägen. =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aktivera fil å skrivardelning på w95 maskinen, högerklicka på nätverksikonen och välj properties, så ser du vad jag menar.

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...