Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TP mätare?


buuuuh

Rekommendera Poster

Jag söker ett program som håller koll på hur mycket data man överfört från till sin dator under en viss tidsperiod. Nån som har koll?

//magnus, som bara får ta emot 5GB via bredbandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackare, 5Gig per månad eller? Vad händer när du passerat gränsen? Kan du inte använda den förrän efter en viss tid? Måste vara jobbigt att behöva hålla på och tänka på sånt trams, men då har du säkert låg månadskostnad eller hypersnabbt internet istället.

 

Änyways så har winbar en sån funktion, så länge du inte resettar den. Kanske fins det andra program som varnar när man når en viss gräns, eller borde finnas iaf när det finns såna abonnemang som du har finns.

 

http://www.winbar.nl/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyfiken...ungefär hur mkt bytes skickar windows systemet och de övriga programvarorna över nätet då de skickar kryp information...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bor på landet och har radiomodem. Något raskare än ADSL, men varken bättre eller billigare. Överskrider jag gränsen blir det nån hundring till per GB tror jag.

Har testat StatnPerf var ett alldeles utmärkt program för detta ändamål och hade till och med tidtagarur för att klocka hur mycket data som överfördes på exempelvis en minut. Hiskeliga 12Kb kom jag upp i utan att göra någonting!

 

-> 0.6Mb/timme

-> ~4.0Mb/dag

-> ~120Mb/månad

 

Vem kan man ställa till svar för detta svinn egentligen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...