Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dos prompt från win2kcd'n...


Uffe3

Rekommendera Poster

Går det inte komma åt vanliga dos från Win2000 setup cd'n ? så man kan formatera etc.. Jag kommer direkt in till setupen när jag bootar från den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Om du går vidare i installisationsprogrammet så har du en formateringsdel där, denna kommer direkt efter tryck F8 för att godkänna etc har jag för mig, i alla fall så ingår detta steg i installisationsprogrammet.

 

[inlägget ändrat 2002-10-28 16:44:54 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo iof... det finns ju en formatera & konvertera till NTFS partition och så, men det e ju lite knäppt om man inte kan ta sig till dos via cd'n =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, eftersom DOS inte finns kvar i W2K. Om du vill använda någon sorts dosvariant för att formatera, använd tex en W98 startdiskett.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det knäppt? Vad ska man med DOS till?

 

Diskhanteraren som dyker upp under installationen är hursomhelst mycket mer kompetent än fdisk...

 

...och du kan alltid välja repair console om du hellre vill sitta och meka i en kommandoprompt. Fast då är det juh en nt-prompt, och inget som har med DOS att göra utöver utseendet ;9

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

diskhanterare mer kompetent än fdisk ... ehh har jag missat nånting i setupen...man får ju inte göra ett skit förutom välja på o konvertera lr inte...sen var man ska installera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du nog missat något ja? Det går att ta bort, skapa och formattera partitioner (NTFS, FAT32) under installationen? (med konstiga hotkeys, typ L för radera partition osv).

 

Nu var det iofs länge sedan jag bootade en Win2k-skiva, men jag kan inte minnas att detta skulle vara något nytt för XP?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-10-29 15:28:25 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...