Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

åtkomst nekad(write grej)


GREK

Rekommendera Poster

ja försöker skriva till en fil men blir det problemet..har försökt med att ge alla användare och bara IIUSR full åtkomst..men verkar inte fixa sig nån som vet? har sett det flera ggr på forumet men inget verkar hjälpa eller så e man bara dum:P

-----

Feltyp:

Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A0046)

Åtkomst nekad.

-----

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är IIUSR ? Du menar IUSR_maskin ?

 

Den användaren ska ha skrivrättigheter på mappen där du ska skriva filen, har du kört IIS Lockdon eller liknande måste du fixa till rättigheterna för gruppen "Web Anonymous Users" också.

 

I övrigt, kolla så du verkligen skriver till rätt ställe så det inte bara är sökvägen som är fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"du menar IUSR_maskin?"

 

jo den ja..har högerklickat på wwwroot, sedan ställt in IUSR_maskin(bara på den mappen) så att den har både fullrättighet eller bara användare inget funkar..har försökt med ett par andra users men gav ingen effekt(iof borde det inte det men kan alltid testa..)

vart fixar jag "Web Anonymous Users"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nehej, lite mer info än "det funkar inte" kan man kanske begära men jag skiter nog i det och lämnar eforum en månad eller så igen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sa vad som var fel i första????????

-----

Feltyp:

Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A0046)

Åtkomst nekad.

-----

den kan inte skriva på filen..funkar att skriva på den men inte updatera( så man förlorar det gammla om nått nytt kommer)

 

edit: kan säga att jag har win2k och att jag ska skriva till .asp fil..vad mer behövs? säg så postar jag

 

[inlägget ändrat 2002-10-24 16:27:22 av GREK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker gå igenom idg.se tutorial om asp. står i lektion16 lättast att kolla där för er..har klippt ut koden iaf och funkar inte för det blir åtkomst nekad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått det att fungera ?

 

Läst om rättigheter i länken jag gav ? Det förklaras om WWW anonymus där.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...