Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Möjligt bedöma en laserskrivare?


Chakotay

Rekommendera Poster

Jag råkade få en 'Brother HL-660' i veckan. Den stod i ett affärsförråd och såg kasserad ut varför jag frågade om den var ohjälpligt trasig.

Ägaren sa något om att "bläcket är slut" varför jag frågade särskilt om det inte var en laserskrivare - jo, men "bläcket är slut" blev än en gång svaret.

När jag frågade om jag fick köpa den sa han att den kunde jag "bara ta".

 

Jag skyndade raskt därifrån med mitt "byte" och hyser förstås ett, men kanske fåfängt, hopp om att det ska räcka med att byta toner. Ägarens uppenbara okunskap (talet om "bläck") kan ju innebära att "felet" inte är allvarligare än så och att de valt att ersätta den ganska ålderstigna och kanske avskrivna skrivaren hellre än att köpa nya, dyra toner.

 

Men okunskapen kan ju också innebära att likaväl som att "bläcket" skulle vara slut, så är det istället trumman som är slutkörd...

 

Kan man med optiskt inspektera trumman och avgöra om den verkar OK... innan man kostar på nya toner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta brukar väl styrprogrammet för skrivaren tala om?

Åtminstonde fungerar det så på min sublimeringsskrivare med för tillfället pajko trumma.

Ny trumma till denna ligger på ~2500 pix - hoppas din är billigare. ;)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta brukar väl styrprogrammet för skrivaren tala om?

 

Jag har inte testat att koppla in den än - jag skulle vilja ha tag i en manual först, jag har förstås letat på Brother's site plus använt sökmotorer, men förgäves.

Om nån vet var det kan finnas en manual att ladda ner är jag förstås tacksam för URL dit!

 

När jag letade efter manual kom jag till någon sida där det visst stod att ny trumma kostade ungefär som till din men det kan ju aldrig komma på fråga att kosta på den här gamla skrivaren; men som sagt - har jag tur kanske den gamla duger...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...