Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Tjäna pengar" borta...


[SH]

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tog precis bort en tråd som hadlade om pyramidspel, den som skapade tråden publicerade dessutom ett antal personers namn och adress. Klart olämpligt.

 

Någon funderade på vart ansvarig moderator var... Här är jag... Dock är det ju som så att ingen av oss moderatorer kan bo på Eforum.

 

/Stefan - moderator för Öppet forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon funderade på vart ansvarig moderator var... Här är jag... Dock är det ju som så att ingen av oss moderatorer kan bo på Eforum.

Men alla som bor på Eforum då ? Har ni telefonnummer eller ?

Kom igen mer action och övervakning tack.

 

Ni har ju påtagit er en roll ju(h)!

 

[Edit]Förstår inte riktigt varför jag inte kan markera första tecknet jag vill citera

 

/TN

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-11 23:17:18 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla som bor på Eforum då ? Har ni telefonnummer eller ?

Kom igen mer action och övervakning tack.

 

Ni har ju påtagit er en roll ju(h)!

Du tycker alltså att de borde göra som Aftonbladet? (Lägga alla inlägg i en kö, sedan när Moderatorn läst och godkännt inlägger, publicera det) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don Tomaso,

 

Vi övervakar dygnet runt :-) men ibland måste vi göra besök i ett annat rum och där har vi ännu inte fått nödvändig utrustning för övervakning.

 

03.30 - Allting lugnt och 30 minuter kvar till vaktavlösningen.

 

Mvh

Dennis - En del av E-forumets vaktbolag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don Tomaso,

 

Vi övervakar dygnet runt :-) men ibland måste vi göra besök i ett annat rum och där har vi ännu inte fått nödvändig utrustning för övervakning.

 

03.30 - Allting lugnt och 30 minuter kvar till vaktavlösningen.

 

Mvh

Dennis - En del av E-forumets vaktbolag.

 

Japp. Eforum övervakas dygnet runt, så akta er för vad ni skriver och gör. ;)

 

TicoRoman tar över nu. ;)

 

Damn, inte bra att festa för mycket. Det är ju morgon. Usch... :(

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men ibland måste vi göra besök i ett annat rum

För ett tag sedan var jag och tittade på ett nybyggt radhus här i västerås. Bredvid porslinsstolen på WC satt naturligtvis ett nätverksuttag !! ....borde vara standard i alla hus !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredvid porslinsstolen på WC satt naturligtvis ett nätverksuttag

Trådlöst, säger bara trådlöst... ;)

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla som bor på Eforum då ? Har ni telefonnummer eller ?

Kom igen mer action och övervakning tack.

Hoppas du är ironisk...

 

Alla som hjälper till som moderatorer gör det ideellt, dvs utan ersättning. Vi gör det för att vi gillar Eforum och vill vara med och hjälpa till att hålla en hög standard här.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hellre ett fast nättutag i "rummet" än trådlöst.

 

Jag vill inte utsätta min hjärna än mindre min pacemaker för osynlig strålning ;-)

 

För övrigt tycker jag att såväl moderatorer och andra frekventa besökare gör ett kanonjobb här på E-forum!

 

//Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi övervakar dygnet runt :-) men ibland måste vi göra besök i ett annat rum och där har vi ännu inte fått nödvändig utrustning för övervakning

 

Jag kan förstå det. Själv var jag nära att gå ut och spy när det visade sig att IDG upplåter supportinfo till något som med största sannolikhet är stöldgods.

 

Karln tog nästan en vecka på sig att krampa fram en historia om ett konkat IT-företag som hade "gett" honom en Latitude, en historia alla sedan köpte utan prut och utan att begripa vad det innebar för alla läsare som i sin tur "fått" en dator.

 

Under tiden svingade en del Prominenta Signaturer på Efotum sina kunskaper i lösenordscracking i aninglös självbelåtenhet.

 

Läs och begrunda särskilt alla anmälningstaggar, som alltså inte "gett" något:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=340628

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=335522

 

God Natt, IDG

 

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larsw, för att du är paranoid och överreagerar? Åtminstone går det inte att bevisa något, lösenordscrack på egen burk är fullt tillåtet och väldigt enkelt att ta reda på själv - samt det faktum att det visst kursar företag som säljer sina laptops exempelvis på it-auktion och liknande (just it-auktion har jag vart på ett par gånger, burkarna har nästan alltid os kvar/installerade).

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig inte saker som möjligen en psykolog har kompetens att göra, är du snäll.

 

lösenordscrack på egen burk är fullt tillåtet och väldigt enkelt att ta reda på själv - samt det faktum att det visst kursar företag som säljer sina laptops exempelvis på it-auktion och liknande (just it-auktion har jag vart på ett par gånger, burkarna har nästan alltid os kvar/installerade)

 

Den information du bjuder på tillsammans med IDG's flathet i frågan är till godo för tjuvar och hälare.

 

Jag är besviken på dig och ditt dåliga omdöme och även på IDG och deras dåliga omdöme, som låter information till nytta för tjuvar och hälare stå kvar på sajten till glädje för alla som "fått" en PC.

 

Sedan vill jag faktiskt påminna om att licensnumret sedan flera år finns klistrat på maskiner från alla stora leverentatörer. (Detta rörde sig om en Dell)

 

Om man nu "får" en maskin med lappen bortfilad, så är det ingenting med det eller?

 

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

{stavfel}

 

[inlägget ändrat 2002-10-12 22:12:21 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LarsW,

 

Det är alltid svårt att göra bedömningar vad som är rätt eller fel.

Din utgångspunkt är att personen ifråga innehar stöldgods medan

Weyland utgår från att personen har förvärvat det på ett ärligt sätt.

 

Sanningen lär vi aldrig få reda på utan vi är hänvisade till ren spekulation.

Spekulation som företeelse är alltid godtycklig och äventyrar att konflikter

uppstår mellan rätt och fel.

 

Vad som ska tillåtas eller inte på E-forumet är en fråga om balans. I de fall

där det är kristallklart att en eller flera personer överträder de av IDG uppsatta

regler föreligger ingen tveksamhet. Däremot är det mycket svårare att dra gränsen

där utgångspunkten endast är en misstanke eller baseras på spekulation.

 

En bra regel är att hellre fria än fälla till dess att motsatsen är bevisad.

I programvarusammanhang skulle det vara mycket svårt att fastställa huruvida

frågeställarna rättmätigt har förvärvat en programvarulicens eller inte.

 

Att ha hög moral är positivt och denna egenskaper värderar jag högt i alla sammanhang

men vi måste också acceptera att andra inte nödvändigtvis har samma höga moral annars

blir det svårt att vara en del av en virtuell gemenskap såom E-forum.

 

På en personlig plan beklagar jag att du tydligen inte längre vill medverka på E-forum.

För att kunna påverka och försöka ändra krävs delaktighet och den möjligheten försvinner

för dig om du inte längre vill vara kvar.

 

Erik, moderatorer och inte minst frekventa besökare har tillsammans höjt kvalitén avsevärt

och det ska vi både vara glada och stolta över.

 

Mvh

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...