Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förbannade smågodis....


brorsan

Rekommendera Poster

Jahapp... nu sitter man här och mår pyton för man just har smällt i sig ett par hekto smågodis... Varför köper man jämt för mycket?? Och sen kan man självklart inte låta bli att käka upp allt på en gång... :(

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godis går inte att spara ....då blir det mögligt !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godis går inte att spara ....då blir det mögligt !

 

man kanske kan frysa in det ?

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kanske kan frysa in det ?

Visst - då kan du lägga det hemma hos mig. /Me har inte fått något varmvatten än...

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: som inte hittar den aktuella tråden om min hyresvärd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Allternativet skulle vara någon form av Bullemi varriant. Smäller i sig allt och springer fort som tusan till toa'n och kör fingrarna i halsen. Ganska äckligt men jag tror du slipper ha ont i magen..

 

 

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkla lösningen:

 

Häll upp godiset i en skål.

 

Ställ den strategiskt, väl synligt och lättåtkomligt.

Bjud sedan hem en eller flera glupska kompisar som inte skäms över att äta mer godis än värden.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga...

Hur mycket kostade smågodiset? (Pris/hg)

Och hur mycket köpte du? (hg)

 

Har sett priser på 6,90/hg

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ett par hekto smågodis... Varför köper man jämt för mycket??

Hmmm, verkar ändå lindrigt.

 

Själv brukar jag köpa ca ett kilo...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det var ju en bra lösning, känner många som inte skulle ha några problem med det :)

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

 

[inlägget ändrat 2002-10-07 17:56:20 av brorsan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla vad sugen jag blev nu, plockade upp nära ett kilo lösgodis nyss, sitter å kontemplerar över nästa steg. Äta eller inte äta? Har precis smällt i mig ett par hemstekta hamburgare, så mätt är jag... :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näää, det är sällan jag klarar det numer, börjar väl bli otränad. :-)

 

Det är visst med detta slags godis som med cocosbollarna vi avhandlade för ett tag sen - det kallas lite olika...

 

Personligen säger jag alltid "lösgodis" och jag tror det brukar skrivas så här i trakten.

Du kallar det "smågodis", och jag tycker jag sett "plockgodis" också.

 

Vilket namn röstar ni för?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som jobbade för karamellkungen förrut (gissa vad han fick för smeknamn ;) och han sa "smågodis", så efterssom det kallas för det i "branchen" så kör jag med det ;)

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en slump kom jag häromdan på ett bra sätt att dra ner "missbruket":

 

När jag först bland alla ärendena var inne på ett videofilmsuthyrningsställe köpte jag några hekto billigt lösgodis för att gotta mig med innan jag så småningom skulle avsluta shoppingrundan i Livsmedelshallen där det dyra, stora sortimentet finns!

 

Jag vräkte friskt i mig av de billiga "cocosprickarna" (eller vad de kan heta) fyllda med typ fogskum, och när jag så småningom slutligen kom till Livsmedelshallen kände jag mig lätt spyfärdig och kunde utan någon som helst självövervinnelse avstå från att gå till "baren" med det dyra lösgodiset.

:-D

 

Ävan den halvmeterlånga billiga drömrulltårtan som annars säkert slunkit ner i kundvagnen lät jag utan saknad ligga kvar på hyllan...

;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt, förlåt - men med dessa impulsköpsvanor du verkar ha - är du ung, motionerar mycket eller det tredje alternativet jag tänker på?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att äta mycke godis har en mindre omtyckt och dyr moteffekt :(,

Karies.

 

Sant, men det finns troligen även en annan sideffekt som det forskas och diskuteras om idag. Vad undrar kanske ni? Jo diabetes. En sann folksjukdom som utvecklas oroväckande fort. Socker/snabba kolhydrater har gjort ett ganska snabbt intåg i världens matvanor och kan troligen lastas för del av denna sjukdoms utveckling.

 

Den enkla sanningen är att människan är inte gjord för att hantera det överskott som vi idag stoppar i oss av olika ämnen, den är bra mycket mer lämpad för brist.

 

Borde nog klargöra att det ovan inte ska tas för en 100% sanning.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...