Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mer besökare?


Håkan Gustavsson

Rekommendera Poster

Håkan Gustavsson

Hej vänner!

 

Jag skulle vilja ha fler besökare till min webbsida. Internationell trafik eftersom min sajt är på engelska.

Har ni några bra råd att ge mig angående detta?

 

Jag har lagt till sidan på alla stora sökmotorer, men finns det fler sätt att marknadsföra sig kanske?

 

mvh / Hobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha fler besökare till min webbsida. Internationell trafik eftersom min sajt är på engelska.

Har ni några bra råd att ge mig angående detta

 

Att ha en website vars innehåll folk efterfrågar. Tro mig, det är det absolut enda sättet! Har man bara det så går det av sig självt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Jag misstänker att du dock inte kommer så högt upp som du vill i sökmotorns träfflista, eller?

 

Ju högre upp desto fler besökare lär du få men ett bra sätt att få mer besökare och dessutom komma högre upp i resultatlistan är att byta länkar med med andra sidor. Sökmotorn "tänker" då att eftersom många länkar till din sida måste det vara en bra(relevant) sida.

 

Sedan kan man ju tänkta Bannerbyten som är gratis. De fungerar så att du visar exempelvis 4 visningarna så blir din sida visad hos tre andra. Vill du inte ha en banner på din sida kostar det dock.

 

Tänk också på att man inte kan räka med massor av folk direkt utan det kommer så att säga naturligt om sidan är av intresse.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökmotorn "tänker" då att eftersom många länkar till din sida måste det vara en bra(relevant) sida

 

Tror att bara vissa sökmotorer fungerar enligt den principen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fler tips till att få nya/behålla besökarna

 

- se till att sidan fungerar bra

- att sidan är lätt att hitta på

- informationen stämmer

- uppdatera frekvent med ny information

 

Tror att någon skrev det tidigare, men återigen, skriv om något som intresserar folk, det är det enda sättet att få besökare.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...