Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka ADSL-leverantörer finns det?


brorsan

Rekommendera Poster

En kompis vill ha ADSL och jag erbjöd mig kolla lite efterssom han knappt vet vad det är :) Han bor i Gagnef. Jag började med att kolla om felia erbjöd det med det stod att dom inte kunde erbjuda det på hans telefonnr. Jag kollade sedan Tele2's och samma sak där. Jag skickade även en förfrågan till Tiscali där svaret var

"De troligaste anledningarna är att det svenska ADSL-nätet inte byggts ut i ditt område, eller att antalet ADSL-accesser i din närmaste telestation redan tagit slut."

Är det helt enkelt så att han kan glömma ADSL eller kan det finnas nån som kan leverera?

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Om det är så att Telia inte kan erbjuda det så är risken stor att han inte kan få det.

 

Det finns lokal operatörer som kollar om intresse finns där telia har ratat/inte plannerat än sin ADSL satsning.

Men om det finns stort intresse så kommer telia med säkerthet att erbjuda sin ADSL-lösning där också, bara att man sluppit kostnaden för undersökningen...

 

- M

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elbolagen är på gång med internet genom eluttaget, men det kommer nog att dröja ett bra tag!

Sen finns det internet genom parabol också, men det är dyrt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta leverantörer av ADSL utnyttjar samma utrustning i stationen som Telia vilket innebär att om Telia inte kan leverera så kan inte dom andra leverera heller.

En som jag vet som sätter upp egen utrustning är Bostream.

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...