Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Meta taggar, Frames och sökmotorer


Zeeke

Rekommendera Poster

Är det helt fel att använda frames om man vill bli hittad av sökmotorer. Har för mig att jag läst någonstans att vissa spiders inte söker vidare om dom inte hittar någon text på index sidan och har man då frames så finns ju ingen text där. Kan man göra på något annat sätt för att bli hittad? Verkar inte som meta taggar heller hjälper om man kör med frames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd meta-keywords och <noframes> så funkar det förmodligen. Jag kan inte tänka mig att sökmotorerna "väljer bort" en stor del av alla sidor bara pga frames. Isf blir de nog utkonkurrerade ganska snabbt av de som klarar det.

 

Men som sagt, använder du noframes så finns det ju text på indexsidan i vilket fall..

 

____________________________

protect me from what i want.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-03 04:35:45 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med meta-taggar och sökmotorer kan ju diskuteras!

Meta-taggar i all ära, descriptions, keywords osv. Det som sökmotorn egentligen läser är faktiskt den text som finns i början av dokumentet. Och hur "högt" upp den komemr beror til lviss del på hur mycket den är länkad från andra sidor.

Visst! Jag köper att detta vaierar kraftigt och att meta fngerar jättebra på vissa ställen. Men jag vill inte kalla det för standard.

 

För att bli hittad ska man ha ett ENORMT tålamod och mycket tid. Det bästa sättet att få folk att hitta din sida om du inte är villig att betala sökmotorerna en massa cash så är det lätt:

säg det till dem.

Se till att sidan blir länkad från andra sidor. Om du är ett företag, infoga adressen i annonserna.

!!!Och viktigast av allt!!!!!

Ingen vill läsa om din hunds senaste eskapader eller se en bild på din hamster.

Se till att webbsidan är fylld med intressant innehåll och gärna något ovanligt, kanske roligt.

Då kommer det att sprida sig direkt:

(-Öh, har du sett vilken schysst sida jag såg?)Djungeltelegrafen....

 

Mvh

 

Robban

project.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...