Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SPAM - hur tänker dom?


Haren

Rekommendera Poster

Måste avreagera mig i ett annat ämne också.

 

I dag i CS står det att eftersom företag drabbas hårt av spam i e-mail, har många försökt stoppa flödet med hjälp av filter i sina e-postklienter o dyl. Det står dessutom att spammarna vet om detta och kommer ständigt med nya listiga drag för att ändå få ut sina spam-mail.

 

Det jag frågar mig helt enkelt är: VARFÖR kämpar spammarna mot filter? Om en människa använder filter i sin e-postklient för att filtrera bort reklam, kan den människan väl ändå inte tänkas falla för någon reklam, eftersom han/hon inte ens vill få någon! Då kan ju inte "offret" vara intressant för det spammande företaget ens.

 

Det verkar mer som om spammarna "tänker" som virus-skaparna gör... att dom får någon pervers njutning av att lura filtreringsfunktionerna i mailprogram.

 

-------------------------------

Magnus Lindberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs, men bara för att datasnubbarna på företaget lägger in ett filter så kan ju de anställda vara intresserade. Inte särskilt troligt men ändå... :)

 

Om man som privatperson lägger in ett filter så är det ju en annan sak dock...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar alltså de enskilda anställda, t ex jag. Jag har lagt in ett filter med massa nyckelord men det hjälper föga.

 

 

/Magnus Lindberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

titta in i Skräppost forumet, där finns en del tips för att bekämpa SPAM.

 

//eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=388

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

[inlägget ändrat 2002-09-13 19:26:35 av Esuk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är av spamfilter är att de på sin höjd kan minska antalet spammejl per dag. Knappast ta bort fem helt. Tycker att mitt knep är smartare: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesID=331591&sida=1#331680

 

[inlägget ändrat 2002-09-14 15:14:45 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefint tips. Men om man redan har råkat göra det, då?

:-)

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag filtrerar min mail genom spamassassin (www.spamassassin.org). Min inkorg är numera helt rensad från spam. Det betyder inte att jag inte får spam, men att den spam som kommer taggas av spamassassin med en extra header (X-Spam-Flag: YES). Sedan är det en barnlek att med ett enkelt filter flytta dessa brev till en skräpfolder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...