Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-postfiltret för Hotmail - *.se?


Foppah132123

Rekommendera Poster

Jag har nu inställt e-postfiltret på "exklusivt".

Jag vill få E-mail ifrån alla .se domäner. Hur kan jag lösa det på ett bra sätt? Jag använder mig utav hotmails webbsystem. Eller det kanske inte går att lösa mitt problem?

 

Funkar *.se?

 

Eller kanske a.se b.se c.se osv.

Får jag t.ex. e-mail från "andvändare@ma.se" då?

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

[inlägget ändrat 2002-08-26 09:54:17 avxxxx]

Namnbugg i Eforum.

/Moderator

 

[inlägget ändrat 2004-07-09 19:04:31 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde? ;) Om det var så lätt.. Fungerar det då? Jag skall testa nu.

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder mitt hotmailkonto så sällan...

Du kan ju alltid ställa in den ett tag så att den inte tömmer foldern Junk mail direkt och se om något hamnar där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svara på detta.... så skall jag ta bort idg.se från listan och lägga in *.se så får vi se nu med en gång.. får autorespons till min e-mail ifrån idg..

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis! ;) det fungerade inte. testade att lägga in "g.se" nu. skriv ett till meningslöst inlägg.. :P

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt har du! Det fungerade inte! Så conclusion; Det går inte att ställa in så man får e-mail ifrån alla .se domäner? =(...

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade bara me att lägga till *.se¨

och då fick jag de från se till mininkorg, och det jag testade med .com till skräppost...

 

Men jag har bara testat med en com och en se än...

 

Men det började inte fungera föränn jag loggade ut, och in igen...

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder du internet explorer för att se din e-mail? eller har du outlook express? jag använder internet explorer. men jag gjorde som du. har loggat ut och loggat in nu igen. så svara på det här så testar jag en sista gång då!! *hoppfull*

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att fixa. Gå in på "Alternativ" och sen "Filter". Där kan du skapa ett filter typ:

Om "Från-adress" "inte innehåller" ".se" Skicka sedan till "Skräppost"

 

Då flyttas alla mail till skräppostmappen som inte innehåller .se.

 

Det kommer dock inte släppa igenom mailen som du spärrar med Exklusiv-filtret så det kanske du ska stänga av efteråt eftersom du ville att alla se domäner skulle släppas igenom.

 

 

/JANspeed

 

[inlägget ändrat 2002-08-26 12:37:19 av JANspeed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Du är en ängel!! =) Men en fråga till, de kontakter som jag har i adressboken då? ".com" adresserna.. De kommer väl inte komma till skräpposten då? Samma sak med de säkrade e-postadresser "xxx.com, xx.nu etc." de kommer till inkorgon som vanligt? =)

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade till, Om "från-adress" innehåller, .se "flytta till inkorgen" det borde funka då.. =)

 

// Andreas - Pentium II 350mhz, 384 mb sdram, Nvidia Riva TNT2 Model 64 Pro, Win XP Pro (Eng).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om du sätter att alla som inte innehåller .se ska hamna i papperskorgen så gör de det.

 

Annars kan du ju precis som du föreslagit flytta .se adresserna till inkorgen eller en egen mapp istället.

 

Det går ju att kombinera filtrena på en massa olika sätt.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...