Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lista filer från cdrom ?


joli

Rekommendera Poster

Är det någon som har haft problem med att lista innehållet på sin cdrom i winXP home edition. Jag fick en ny burk nyss med förinstallerat XP på men när jag försöker lista filerna på en cd skiva genom att dubbel klicka i "den här datorn" så händer ingenting.

 

Det konstiga är att jag kan installera från cdn och kolla innehåll och kopiera filer från "kommandoprompten". Är det någon assosiation eller nåt som gör detta konstiga problem.

 

Tacksam för lite hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Prova att öppna explorer (Windowstangenten + E) och titta på CD'n.

 

Klickar man på CD'n i "Den här datorn" så försöker windows köra autostart'en på CD (samma man får när man stoppar in CD'n)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat det, det är inte det som är problemet tyvärr. Jag kan genom kommand prompten i XP köra en DIR på cd skivan och på så sätt list innehållet men inte i själva XP. Jag ringde supporten och de trodde att dvd spelare vad paj, fast det tror jag inte på. Är det någon annan som har något förslag till vad som kan vara fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola! löste problemet själv med lite trial and error. Det hela visade sig bero på att jag inte installerat ASPI drivisar.

 

Efter de installerades fungerade allt som det skulle. Hoppas att det kanske hjälper någon annan person. Kolla in www.tweakxp.com om du inte redan har gjort det för en massa bra tips.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...