Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

admin´s rättigheter..??


Jecke

Rekommendera Poster

Är hyresgäst i ett bostadsområde där vi delar på en snabb bredbandsuppkoppling...

ett 70-tal pc-datorer...

För att komma ut på nätet..måste vi installera en proxyklient...

Problemet ligger i att när jag har installerat den. så har våran domänadmin rättigheter att fjärradministrera mina burkar...nu kan jag ju ta bort han manuellt i password på kontrollpanelen...

men får det vara så?

och får han bruka det...??

jag är en vanlig hyresgäst.. och har inte skrivit på några avtal heller... hur är det med med integritet och lagar i detta fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator är din dator, så enkelt är det eftersom du inte har avtalat bort något. Det enda som domänadmin har någon som helst rätt att kontrollera, är din möjlighet att komma ut på internet via den domänen. Det är möjligt att domänadmin tänker på sådana saker som CodeRed och liknande fall, där en del smittade faktiskt står och smittar ner andra via anrop på nätet, utan att veta om det, men det borde lösas genom att domänadmin kontaktar den som sprider CodeRed, eller i värsta fall, att smittspridaren förlorar kontakten med internet. Men rotande i din egendom, dvs din dator, är naturligtvis otillåtet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...