Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med jdk


va

Rekommendera Poster

Kan ngn förklara för mig hur jag gör för att få jdk1.1.8 att funka så att man kan kompilera med javac från command. Själva jdk1.1.8 mappen ligger under C: och jag kör Win2k, i skolan kör vi dos prompten och skriver javac filnamn.java och det funkar utmärkt precis så vill jag ha det. Det är det med att sätta PATH och CLASSPATH jag inte riktigt fattar jag har läst installations hjälpen men förstår ändå inte, ngn som kan förklara exakt hur jag fixar det här?

 

 

/keffo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har engelsk version av w2k då gör man enligt följande:

1. Högerklicka på "My Computer" och välj

"Properties".

2. I det fönster du får upp väljer du fliken "Advanced" och sedan klickar du på "Environment Variables.." i mitten av fönstret.

3. Du får nu upp ett nytt fönster som är indelat i två delar. I den undre (System variables) så letar du rätt på en variabel som heter "Path". Markera denna och tryck på "Edit...".

4. Det dyker nu upp ett nytt fönster med två fält. I det undre (Variable Value) skriver du ett semi kolon efter det som redan står där och sedan sökvägen till din java/bin mapp.

Ex: ...\system32;C:\jdk1.3.1\bin

5. Klicka "ok" i alla fönster så att de stängs och sedan är det bara tuta o köra...

 

//AB

 

Customer: "I'm sorry. I think I just deleted the Internet!"

Tech Support: "That's ok. We have it backed up here on tape somewhere."

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...