Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Polisen igår – idag varnar Konsumentverket för telefonbedragare


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Det går lätt att slippa den här typen av bedragare är min erfarenhet. För dom arbetar till 100 % efter samma metod.

1) Sök redan på lämpliga "måltavlor = personer som kan vara lätta att lura, t,ex, pensionärer".

2) Ring sedan upp personen, telefonnumret hittas på eniro, hitta.se med flera siter.

3) Kör övertalningssvadan ! Går det så går det.

 

Så saknar "måltavlan" telefonnummer på eniro, hitta.se med flera siter.

Så är det lugnt !

Sedan jag slutade med mitt fasta abonnemang hos Telia och sedan fortsatt med oregistrerade kontantkortmobiler

har jag varit helt befriad från

Mannen från Microsoft som vill hjälpa mig med min virusinfekterade Linux dator.

Säljare från Phonera , noll7nollnoll osv som velat göra om mitt privata telefonabonnemang hos Telia till ett företagsabonnemang......(jag har enskild firma)

Otaliga säljare av tex kalsongabonnemang

Otaliga intervjuare som vill ställa frågor (tror SCB har ett bortfall på omkring 50 % i sina undersökningar.....)

 

Det märkliga är att polisen inte uppmanar privatpersoner till användande av anonyma kontantkort.

Kanske för att polisen lever (precis som resten av rättsväsendet på brott)

och en minskning av brottsligheten som inte beror på ökade polisinsatser skulle minska anslagen till polisen ?

 

Anm.: Polisen vet vilket telefonummer jag har. Så på nått sätt genom att det finns bl.a. hos Bilbesiktningsföretag

så har de fått rätt på det. Upptäckte jag när jag fick ett SMS 2021 om att mitt nya Pass var klart och fanns att hämta.

Googlar jag på telefonnummer, mitt namn, min adress så hittas inget telefonnummer i länkarna...även om Google hittar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver väl inte vara så komplicerat... 

 

När jag blir uppringd på mobiltelefonen och inte känner igen numret så avvisar jag samtalet och slår jag upp det på nätet. Är det då sökt mer än ett hundra tal gånger så blir det blockerat. Win!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...