Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

föräldrar kontroll går att kringgå på en del routers


Notten
 Share

Rekommendera Poster

Jag har lärt mig de senaste 3 veckorna att binda ihop ip och mac adressbindning fungerar inte då man kan kringgå det med olika program som gör en osynlig och då fungerar inte skyddet på routern, om man som förälder och ser att internet skickar data ifrån routern utan orsak om du har någon så kan det vara en som kringgår systemet med anonym tjänst, har sett samma problem på engelsk hemsida och har samma problem med aiprotection för sina barn, även om man aktivera ap och avaktivera UPnp så går det ändå igenom,  ända sättet att stoppa på nätterna att blockera helt användaren och sätta igång på morgonen,  exta filter av en dns hjälper inte mycket, vill tipsa till er föräldrar som inte vet det, ja hoppas och tror att de fixar denna problem någon I framtiden, jag rekommenderar en del att kontrollera om det kommer en ny uppdatering på den router model ni har hemma så bör ni uppdatera den och ni som är nya på med att uppdatera sin programvara så kan jag rekommendera er att logga in på er router och kontrollera om det finns en ny version med mera

Redigerad av Notten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Notten changed the title to föräldrar kontroll går att kringgå på en del routers

Det finns en nyare uppdatering på routern på Asus och kan inte garantera att just din router har uppdatering, som sagt hoppas verkligen att denna nya uppdatering kommer att fungera så länge det är möjligt, är nöjd just nu tillsvidare med den nya versionen av firmware

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...