Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgifter: Windows 11 kan bli rejält snabbare än Windows 10


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Förvirrande om version 11 när det tidigare meddelats att 10 skulle bli den sista.

 

Windows 10 blir den sista versionen någonsin - Computer Sweden (idg.se)

 

"Microsoft har kommit ut att Windows 10 kommer bli den sista versionen av Windows, …"

Windows 10 – Wikipedia

 

Men man kan ju ha ändrat sig (eller så var tidigare information felaktig).

 

"Windows 10 was supposed to be the last version of the operating system …"

Why Microsoft is releasing a new version of Windows (cnbc.com)

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag man förstod redan då. Att ge en produkt en fast versionsbenämning är i det närmaste omöjligt. Möjligen går det för en produkt som inte på något sätt utvecklas något mer eller produceras på något nytt sätt i framtiden. Vad det nu skulle vara för nånting…

 

004588.jpg

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-19 17:09, skrev Thirteen:

Möjligen går det för en produkt som inte på något sätt utvecklas något mer eller produceras på något nytt sätt i framtiden. Vad det nu skulle vara för nånting

Windows 10 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-19 17:09, skrev Thirteen:

Det tror jag man förstod redan då. Att ge en produkt en fast versionsbenämning är i det närmaste omöjligt.

Men är 10 i Windows 10 egentligen en version? Windows namnsättning har ju varit allt annat än tydlig. 3.1, 95, ME osv etc. Jag har tolkat 10 mer som varumärke än version.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Men är 10 i Windows 10 egentligen en version?

Härlig filosofisk fråga! 😀

 

Du har naturligtvis rätt. Ska förmodligen inte förväxlas med versionsbygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Men är 10 i Windows 10 egentligen en version? Windows namnsättning har ju varit allt annat än tydlig. 3.1, 95, ME osv etc. Jag har tolkat 10 mer som varumärke än version.

Stämmer nog bra det, men eftersom varumärket Windows 10 hängt med i c:a 6 år nu handlar det förmodligen av att ge sken av att nu kommer det något nytt. Bara för att man målar om en dasstunna till en annan färg innebär det inte att innehållet har förändrats, även om MS vill ge sken av det.

 

Personligen skulle jag vilja ha ett alternativ både vid installation och även  efter installation att kunna välja om jag vill ha med några Appar eller inte. Jag tror dock inte något sådant alternativ kommer att finnas med i Windows 11.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Automan:

Personligen skulle jag vilja ha ett alternativ både vid installation och även  efter installation att kunna välja om jag vill ha med några Appar eller inte.

Mer och mer flyttas ju till butiken så det går att ta bort och lägga till enkelt. Så det är på väg åt det hållet. Men kommer nog aldrig gå så långt som du hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Jag störs inte av de appar jag inte använder i Windows 10

Jag har provat att rensa bort apparna med hjälp av verktyg för detta. Även fast alla appar inte gick att avinstallera, blev jag av med större delen av dem. Tror det frigjorde c:a 5 - 6 GB av utrymmet. Detta var bara för 1 användare. Har du en gemensam dator i en familj på 5 personer, med individuella användarkonton kanske det handlar om 25 - 30 GB lagrinsutrymme. Visserligen inget problem med tanke på hur stora dagens diskar är, men jag tycker inte det är något orimligt krav att jag själv ska kunna välja om jag vill ha Windows 10 med eller utan appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...