Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlösa hörlurar


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Har två datorer till ena datorn (x1? har jag ett par trådlös hörlurar anslutna. När jag nu försöket ansluta hörlurarna till dator 2 på samma sätt som x1 så är det tji. Är det någon som har ett tips på en annan anslutning än den normala. (Bluetooth)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladd?

Blåtandsenheter kan oftast hålla 2-3 enheter i minnet, minnas dem och koppla upp sig om ingen annan redan har deras uppkoppling.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Monshi:

Sladd?

Blåtandsenheter kan oftast hålla 2-3 enheter i minnet, minnas dem och koppla upp sig om ingen annan redan har deras uppkoppling.

 

Dator X1 är ansluten Inställningar-enheter, kan jag finna igen "anslutningar inställningar? Såfall  kan jag kanske kopiera

Förstår inte vad du menar "med sladd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Monshi:

Ifall du vill så går det att ansluta via hörlurskabel. Vi datorn stör inte jag mig på om kabeln sitter i eller ej på mina, man sitter där ändå ju.

https://www.sony.se/electronics/horlurar-med-huvudband/wh-xb900n#product_details_default

NU är det så att jag måste byta tfnnr om jag byter tfn. Alltså så föreslår jag att vi avslutar ärendet. Tack för hjälpen

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har en telefon att göra med användningen av trådlösa hörlurar till datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt behöver man inte byta telefonnummer när man byter telefon. Man behöver inte heller byta telefonnummer om man byter telefonoperatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Vad har en telefon att göra med användningen av trådlösa hörlurar till datorer?

Ja din fråga är berättigad jag är surrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer tillbaka till mitt problem med anslutning av trådlösa hörlurar. Om ja fattar rätt funkar datorns blåtandfunk musen är ansluten  trådlöst med hjälp av USB-pinne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Monshi:

Följt dessa instruktioner?

https://helpguide.sony.net/mdr/whxb900n/v1/sv/contents/TP0002281231.html

Börjar, hörlurarna blinka som de ska?

 

Finns inget som kan blinka på lurarna, På datorn kommer det upp vad som är anslutet till datorns -blåtandsanslutning. i detta fall musen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag länkat till rätt lurar? Då ska det finnas en diod som indikerar att den söker efter ny kontakt.
i0320_whxb900n.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Monshi:

Har jag länkat till rätt lurar? Då ska det finnas en diod som indikerar att den söker efter ny kontakt.
i0320_whxb900n.gif

Det finns ingen lampa som blinkar. men på datorns inställning visas enbart att musen är ansluten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Monshi:

Har jag länkat till rätt produkt?

Sorry fattar ej vad du menar, Nu stänger jag för i dag. God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag ej vad du (Micke) menar, det är samma lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Nu fattar jag ej vad du (Micke) menar, det är samma lurar.

Man skall inte gå  ån efter vatten! såhär är det när jag vill koppla av så vilar jag i en soffa ca 5 m från datorn. Kom på att varför inte ta med mig datorn till soffan? så nu är min fråga hur länge kan datorn funka utan nätanslutning, mer eller mindre än 2 timmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på hur kraftfullt batteriet är och det blir svagare med åren. Du får nog helt enkelt prova att dra ut nätanslutningen när du använder datorn och så kolla på batteriindikatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-11 14:42, skrev Cecilia:

Det beror helt på hur kraftfullt batteriet är och det blir svagare med åren. Du får nog helt enkelt prova att dra ut nätanslutningen när du använder datorn och så kolla på batteriindikatorn.

Batterierna liksom datorn är mer än tio år gamla. Utan nätanslutning funkar datorn ca 1 timma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är ju inte så länge. Fungerar inte de trådlösa hörlurarna 5 m från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Cecilia:

Okej, det är ju inte så länge. Fungerar inte de trådlösa hörlurarna 5 m från datorn?

Jo det gör de mot andra datorn men denna får hörlurarna ej kontakt. Bluetooth funkar mot mus och tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-11 11:25, skrev Torparen:

Nu fattar jag ej vad du (Micke) menar, det är samma lurar.

I denna (den här jag skriver i nu) tråd skriver du

2021-06-06 16:35, skrev Torparen:

har jag ett par trådlös hörlurar anslutna

Du anger inte fabrikat och modell.

Jag länkar till din andra tråd om hörlurar, den du startade den 23:e januari. Där skriver du att du

Citat

Planerar köpa trådlösa hörlurar Sonny WH x B900

Monshi länkar, i den här tråden, till en instruktion för de hörlurarna och frågar om det är rätt, alltså om det gäller hörlurar från Sony?

 

Fortfarande i den andra tråden, i ett inlägg från den 6:e februari, framgår det av ett skärmklipp av dig att du har en enhet som heter CDH3.2 ansluten.

 

bgjo frågar i den tråden

Citat

Om detta (CDH3.2) är dina nya hörlurar så verkar de fungera.

Något svar på det fås inte men du skriver

Citat

det funkar! Hörlurarna var kopplade till datorn, men ljudet var ej kopplat

Jag tolkar det som att det i den tråden handlade om CDH3.2, ett par andra hörlurar än de Sony du planerade att köpa.

 

Tillbaks till den här tråden skriver du att det är

Citat

det är samma lurar.

Samma som i CDH3.2, dvs. Andersson, eller samma som i Sony WH-XB900N?

 

Fortfarande kvar i den här tråden skriver du att du undrar om det finns ett annat sätt att ansluta än via bluetooth.

Ett svar du fått är via sladd, om det är möjligt. OM det är möjligt beror ju på om hörlurarna har den möjligheten eller ej.

 

Finns inte den möjligheten så kan man ju anse att tråden är besvarad (nej).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Torparen:

 

Att ansluta trådlösa hörlurar till aktuell dator är uteslutet, Nu handlar det om hur länge ja kan köra datorn utan nätanslutning, detta ha jag och  Cecilia brevväxlat om. här i forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...