Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dåliga utskrifter


Danne W
 Share

Rekommendera Poster

Hej eforumare,

Som vanligt förstår jag inte varför jag frågar er först.. 

Jag får väldigt dåliga färgutskrifter på min Samsung clx3300 och har ökat på färgerna utan något som helst resultat, tycker även svärtan är blek.

Skrivaren är 8 år och jag skriver inte ut särskilt mycket.

Kan det vara trumman som är slut?

Tack för er uppmärksamhet.

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Danne W:

Kan det vara trumman som är slut?

Skrivare brukar ju vara bra på att rapportera sådant själv. (Ibland lite irriterande tidigt)

Om du skriver ut en statussida bör det stå hur många utskrifter trumman gjort och även dess beräknade livslängd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skrivare någon funktion för ”självrengöring” av munstycket/skrivarhuvudet? Min Epsonskrivare, och den förra, krävde att den rengöringen gjordes periodvis. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan det här vara något?
 

 

 

”This is the same process for all modern Samsung Printers and LP-360, CLP-365, CLX-3300, CLX-3305, SL-C410W, SL-C”

Redigerad av Mållgan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan så patronen,  bläck är ta slut. När börjar ta slut . Närmare sig 10-20% då brukar bli dåligt Samsung skrivare 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev Stafstaf:

Kan så patronen,  bläck är ta slut.

Fast det tror jag inte, att bläcket är slut. Det är en laserskrivare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era snabba svar, det är ju en laserskrivare jag har så bläcket har inte torkat..

Plockade isär maskinen och den såg bra ut inuti, jag har skrivit ut 7000 sidor varav 1100 i färg. 

Bifogar bilder på utskrift..

skrivare1.jpg

skrivare2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min skärm ser det ut som att det blå vattnet på din skärm skrivs ut som svart. Är det så eller är det en synvilla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det Cecilia, vattnet är mest svart

1 timme sedan, skrev Cecilia:

På min skärm ser det ut som att det blå vattnet på din skärm skrivs ut som svart. Är det så eller är det en synvilla?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Tonern på laserskrivare behöver tas ur ibland och knackas lätt på, och skakas i sidled för att omfördela pulvret, som kan klumpa ihop sig.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Danne W:

Så är det Cecilia, vattnet är mest svart

 

Jag vet just inget om färglaserskrivare men om det inte hjälper med det som Solspindeln skrev så verkar det ju vara något problem med den blå färgen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Tonern på laserskrivare behöver tas ur ibland och knackas lätt på, och skakas i sidled för att omfördela pulvret, som kan klumpa ihop sig.

Tänk att det kan vara så enkelt! Markant skillnad när tonerna fått sig en rejäl omskakning..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...