Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spillde Coca Cola över hela tegentbordet fan


Gabbeuo
 Share

Rekommendera Poster

Klockan var på natten 3 typ och så var jag klantig spillde ett helt glas med Coca över tangentbordet asså ååå det var nästan sprillans  ny max 5 månader köpte det då när jag fyllde 15 år för 1500 kr mycket för mig när jag inte har så mycket pengar men a. Jag läste på nätet att man skulle skölja det med mycket vatten för att få ut sockret så jag gjorde det efter cirka 5 min sen skakade jag på länge för att få ut all vatten och sen torkade jag det på det uppnådd på papper var precis inne i en raid macth och skulle tanka och så spiller man skjut mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du verkar ha lyckats tvätta det, det ovan ser korrekt skrivet ut och utan tangentbord...

 

Viktigt här är att efter tvätt ska det torka, vatten och el tillsammans ger dåliga effekter. I ett tangentbord ingen fara för dig men fukt kan öka på korrosion, dvs få det att gå sönder.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Monshi:

Fast du verkar ha lyckats tvätta det, det ovan ser korrekt skrivet ut och utan tangentbord...

 

Viktigt här är att efter tvätt ska det torka, vatten och el tillsammans ger dåliga effekter. I ett tangentbord ingen fara för dig men fukt kan öka på korrosion, dvs få det att gå sönder.

 

Aa tack för svaret nu vaknade jag och det ser lite mer torkad ut tycker du det är en smart idé att köra med tork fön??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det ha gått bra, men materiella ting går att ersätta om det hade gått sämre. Det viktigaste är att du lär av erfarenheten,

 

Och använder en sån här.

sippy-cup-alternatives-non-toxic-sippy-cup-alternatives.jpg.c967f06b4d06e80d9243b4a383fc31f2.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men .M, riktigt så ung är inte trådskaparen. ;)

 

Enklast är nog att låta tiden ha sin gång och, som sagt, dra en lärdom av detta. Vilken lärdomen är får du själv komma fram till.

(om det är ett mekaniskt tangentbord kan du alltid ta bort alla knappar och låta det stå och torka ett tag till)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur haj du är med tangentbord, men råkar jag ut för något liknande eller bara vill göra rent ett tangentbord, så brukar jag plocka isär tangentbordet, så jag kommer åt inuti, har gjort så många gånger, men man ska bara göra detta om man absolut vet man håller på med.

 

I ditt fall, så lär du märka med tiden om du fått bort allt klet, fungerar allt fortfarande bra om någon vecka, så är det okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Monshi:

Men .M, riktigt så ung är inte trådskaparen. ;)

 

Enklast är nog att låta tiden ha sin gång och, som sagt, dra en lärdom av detta. Vilken lärdomen är får du själv komma fram till.

(om det är ett mekaniskt tangentbord kan du alltid ta bort alla knappar och låta det stå och torka ett tag till)

Ok det är ett mekaniskt tangentbord och jag har tagit isär kalla knappar för länge sen. Tack

Redigerad av Gabbeuo
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Laso:

Nu vet jag inte hur haj du är med tangentbord, men råkar jag ut för något liknande eller bara vill göra rent ett tangentbord, så brukar jag plocka isär tangentbordet, så jag kommer åt inuti, har gjort så många gånger, men man ska bara göra detta om man absolut vet man håller på med.

 

I ditt fall, så lär du märka med tiden om du fått bort allt klet, fungerar allt fortfarande bra om någon vecka, så är det okej.

Ok vi får väl la  se om jag får ta isär schiten men Tack för alla svar!

Redigerad av Gabbeuo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...