Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BoNets ADSL-problem, lösning?


Sveos

Rekommendera Poster

Nu har BoNet (Linköping) krånglat för mig i flera dagar. Det går långsammare än med ett 56k modem. Det verkar som om jag inte är ensam om dessa problem, och tänkte höra om någon möjligtvis har nå'n lösning, för BoNet verkar inte ha någon.

 

Jag kan egentligen ingenting om DNS och Ping och allt sån't där, men jag har inte märkt någon förbättring alls av att lägga till andra DNS-nummer och liknande. (Jag provade t.o.m. med ett Swipnet-nummer (kan/får man det...?) men det blev inte bättre då heller.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ta och ring Bonets felanmälan och där kan du fråga om det är något känt fel som finns i dina trakter och när det i så fall fixas. Om det inte är känt så skickar de ut gubbar som försöker om det är möjligt att fixa det.

 

Lägg till vilken DNS du vill, det enda som händer är att de flesta företags dnser endast accepterar att ta i mot dig om du kommer från ett godkännt ip nummer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BoNet vet om att det är problem i Linköping, och de tipsade på hemsidan om att lägga till ett annat DNS-nummer. Jag gjorde det, men tyckte inte att det blev någon förbättring.

 

(Vet någon nå'n bra snabb (?) DNS?)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BoNet vet om att det är problem i Linköping, och de tipsade på hemsidan om att lägga till ett annat DNS-nummer. Jag gjorde det, men tyckte inte att det blev någon förbättring.

Det borde väl ändå bara ge en marginell förbättring om DNS'en är överbelastad eftersom den bara frågas ett fåtal gånger.

Att det sedan går långsamt att ladda ner saker borde väl inte ha så mycket med DNSen att göra.

(Vet någon nå'n bra snabb (?) DNS?)

Varför inte skaffa en egen? Bonet blir kanske sura då, men man lever bara en gång. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...