Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox senaste version - en tråkig historia


Flyfisherman
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Senaste uppdateringen av FF till ver. 82.0.2 är rejält dålig.

Den får flikar att krascha lite hipp som happ, ibland tex. på Eforum så svartnar hela bildskärmen och efteråt en ruta som kommer upp:

Firefox har kraschat och vill du skicka in en krascrapport.

 

Det händer t.o.m att man är inne i ett ämne, håller på att skriva ny post och vips så backar den ut från allt och visar forumöversikten i stället.

Detta sker helt okontrollerat och även på Tom's Hardware forum och Anandtech, så det är FF som är boven i dramat.

 

Tills Mozilla löst problemet och jag har sett på nätet att jag inte är ensammen om detta.

Så har jag backat tillbaks till ver. 82.0.0

Men även detta är ingen lek: https://support.mozilla.org/en-US/kb/install-older-version-firefox

:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krascher och liknande i Firefox beror oftast på att något tillägg man har inte är fullt kompatibelt med den nya versionen. I menyn Hjälp kan man starta om Firefox utan att några tillägg är igång för att pröva om det kan vara så i ditt fall.

 

Du nämner att du har samma problem i tre forum om jag förstår dig rätt. Är alla forumen baserade Invision?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske kan förklara varför det plötsligt med Mozilla  har blivit omöjligt att med dosa logga in på Handelsbanken Internet både på min och hustruns laptops och även efter ominstallation av säkerhetsprogrammet. Med Google Chrome går det utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Mållgan:

Det kanske kan förklara varför det plötsligt med Mozilla  har blivit omöjligt att med dosa logga in på Handelsbanken Internet både på min och hustruns laptops och även efter ominstallation av säkerhetsprogrammet. Med Google Chrome går det utmärkt.

Handelsbanken själva hänvisar bl. a. till de tre senaste versionerna av Firefox. Systemkrav för kortläsare ansluten med sladd (BankID)

 

hb.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt till bankens support men därifrån kommer bara standardtipset att ominstallera säkerhetsprogrammet. På min fråga om varför det inte är några problem med Google Chrome kommer det inget svar. Nåja, nu använder vi istället Google Chrome i hushållet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

Ver. 83.0 har nu fungerat en vecka så jag anser problemet löst.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-02 10:14, skrev Mållgan:

Det kanske kan förklara varför det plötsligt med Mozilla  har blivit omöjligt att med dosa logga in på Handelsbanken Internet både på min och hustruns laptops och även efter ominstallation av säkerhetsprogrammet. Med Google Chrome går det utmärkt.

Inga problem här med Handelsbanken med dosa och FF ver. 83.0
Jag har nyligen bytt bank från Swedbank (pga. alla korruptionsskandaler och penningtvätt i miljard-omfattningar i bl.a. Baltikum, även om inte SHB varit 100% förskonad) så jag kan inte säga hur Handelsbanken fungerat med tidigare versioner av FF.

Det jag däremot såg var att i vissa lägen med inloggning via dosa och FF så hade jag vissa problem att läsa meddelanden, men det kan ha varit nåt tillfälligt och jag har inte testat detta nåt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i nya ver 83, så har det tydligen kommit en ny fräsch förbättring...

 

Den flik man har uppe i gång, är markerad på två olika sätt, så man ser ordentligt att fliken/sidan är aktiverad.

Överkanten på fliken är blåmarkerad och något nedsänkt, har inte sett detta förut, så detta bör ha kommit med denna ver 83.0

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...