Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få ut hur många som är på lunch av en personalstyrka


hr123
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver lite hjälp igen angående schema. 

 

I en behovsberäkning som jag har vill jag dra bort personal som är på lunch mellan två olika tider. Mellan 11:45-12.30 och 13:00-13:45.

Min tanke är att jag med hjälp av hjälp celler gör så de som är på lunch ger en "1" och det som inte är på lunch ger en "0", påsåvis kan jag sen använda den 1 eller 0 i min behovsberäkning. 
Tänker att man kan göra på två vis, antingen att jag bara bestämmer att hälften av personalen är på lunch mellan 11:45-13:00 och hälften mellan 13:00-13:45. 

Eller i bästa fall om jag på någotvis kan utifrån personalens tider beräkna när det är på lunch. De som slutar vid 18:00 går alltid på lunch vid 13:00 och de som slutar innan 18:00 går på lunch vid 11:45. Kanske även där få in att de som jobbar mindre än 5 timmar inte ens har lunch. 

 

Jag vet inte om jag förklarade tydligt nog eller om jag ska skicka med en excel fil också. Men jag behöver alltså lite hjälp med hur jag kan få ut denna 1 eller 0 beroende på hur personalen jobbar. Jag har när de börjar i cell B och slutar i cell C.  Eller om någon har något bättre förslag på hur jag kan få denna kalkyl att gå ihop:)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm får den inte att fungera, ska inte ha en sån gammal excel heller så förstår inte riktigt varför de blir value fel då? Är de för att jag även har text i de celler jag hänvisar till?  Borde inte vara något problem va?

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag Google ark ( Kallkyl) fungera med många nya formler! 

 

Jag använder nästa varje dag . Olika ark . Jag har  gjort ! 

Fördelen gå använda alla platform . Mobil, pada, linux,  mac, pc ..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...