Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Outlook tjatar om lösenord titt som tätt


KaptenGnissel
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

KaptenGnissel

Köpte nyligen, ca en månad sedan, en hemlicens för Office365. Har tidigare haft Outlook via arbetsgivare men då man byter jobb blir det problem med konton etc så jag ville ha ett eget och avinstallerade allt det gamla som var relaterat till arbets/domänkonton. So far so good...

Kopplade mitt MSN Live konto (en @msn.com adress) som aktivt konto knutet till outlook. Lade även till mina övriga mejlkonton och allt verkade fungera bra. Sedan började Outlook att bete sig underligt. Ungefär varannan dag kräver Outlook lösenord till mitt kopplade msn.com konto och det går inte att få det att upphöra. Jag googlade runt lite och blev rekommenderad av Microsofts supportsidor att ladda ner konfigurations och reparationsassistenten för att fixa problemet då det är ett känt fel.

 

När jag kör nämnda programvara säger den att min kontotyp inte stöds och programmet avslutas utan någon åtgärd. Outlook beter sig fortfarande som en paranoid räddhare och skall prompt ha lösen var och varannan gång jag startar Outlook.

 

Det verkar som om jag kommit till vägs ände om ingen annan här känner igen problemet och kan guida mig i rätt riktning. Jag har ett lokalt windowskonto sedan lång tid tillbaka som inte är kopplat till någon e-post adress, så windows inloggning och login till mitt msn.com har olika lösen. Kan det vara relaterat till det?

 

Tack på förhand.

Redigerad av KaptenGnissel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KaptenGnissel
2020-10-21 15:36, skrev Cecilia:

 

Än så länge verkar Vladimirs tips fungera. Om några dagar vet jag...

Tack så mycket för hjälpen ?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...