Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart skärm


nala
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

När jag startar min stationära HP dator med Windows 7 förblir skärmen svart. Uppe i vänstra hörnet blinkar

en liten vit blipp. Har startat om samt försökt reparera med det inbyggda reparationskitet, men det hjälper inte.

Kan någon berätta hur jag ska göra för att kunna starta datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att du inte har något USB-minne, minneskort, eller USB-ansluten skrivare med minneskort ansluten och starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag gjort, hjälpte inte. Jag har startat om flera gånger. Har även startat i felsäkert läge, men

det fungerade inte det heller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Är all hårdvara som inte är absolut nödvändig bortkopplad?

 

Betedde sig datorn exakt likadant när du försökte starta i felsäkert läge eller var det någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av datorn helt. Testa att bara ha skärmen inkopplad, dra ur alla andra kablar, och se vad som händer? Händer något, koppla då in musen och testa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta så att du har rätt ingång från skärmens menu HDMI, DP, VGA..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort som ni föreslagit - och datorn fungerar igen! Tack mina okända vänner!! Med vänlig hälsning  Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev nala:

Jag har gjort som ni föreslagit - och datorn fungerar igen! Tack mina okända vänner!! Med vänlig hälsning  Christer

Vad bra!

 

Vad var det som gjorde att datorn kunde börja starta igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopplade bort alla externa hårddiskar, skrivare o dyl och sedan startade jag om datorn och allt gick som vanligt. Sedan har jag kopplat in allt igen. 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev nala:

Jag kopplade bort alla externa hårddiskar, skrivare o dyl och sedan startade jag om datorn och allt gick som vanligt. Sedan har jag kopplat in allt igen. 

Har du prövat att starta om datorn efter att allt åter är inkopplat?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar perfekt efter jag startat om datorn och allt är åter inkopplat!  Tack. Med vänlig hälsning Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...