Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook borttappat lösenord


Enko
 Share

Rekommendera Poster

Hur hittar jag glömt lösenord på min mailbox läsare.? Jag använder Microsoft Office Outlook (2019). Programmet är installerat på mina två datorer, på den ena funkar det, men på den andra, som jag använder mera sällan, kan jag inte öppna Outlook. Det har fungerat tidigare.

Kan jag hitta lösenordet i den dator som funkar och logga in på dator 2? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Enko:

Hur hittar jag glömt lösenord på min mailbox läsare.? Jag använder Microsoft Office Outlook (2019). Programmet är installerat på mina två datorer, på den ena funkar det, men på den andra, som jag använder mera sällan, kan jag inte öppna Outlook. Det har fungerat tidigare.

Kan jag hitta lösenordet i den dator som funkar och logga in på dator 2? 

 

Varför inte logga in på webben för det konto du har, t ex Google Konton för Gmail, och där sätta in nytt lösenord som du sen kan ställa in i Outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilias förslag är nog det enklaste och bästa du kan göra.
När det gäller det program jag hittade, dvs Recovery Toolbox for Outlook Password, så bör man förstås först ha läst anmärkningarna, innan man klickar på download-knappen:
 
Notes:
* Recovery Toolbox for Outlook Password does not recover passwords from email accounts if Microsoft Outlook was installed on a new computer or reinstalled. In this case, all email account details, including passwords, are removed from the system.
* Recovery Toolbox for Outlook Password does not recover passwords for Microsoft Exchange Server accounts if Windows Domain Controller services are used for authentication. In this case, authentication is carried out on the Windows domain user level.
* Demo version limitation: The unregistered version of Recovery Toolbox for Outlook Password displays only the first three characters of the password being recovered.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Varför inte logga in på webben för det konto du har, t ex Google Konton för Gmail, och där sätta in nytt lösenord som du sen kan ställa in i Outlook?

Då måste man väl känna till sitt lösenord först?

Eller använda funktion för att återställa men då bör man ha en fungerande alternativ e-postadress som man valt när man skapade kontot.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Enko:

Hur hittar jag glömt lösenord på min mailbox läsare.? Jag använder Microsoft Office Outlook (2019). Programmet är installerat på mina två datorer, på den ena funkar det, men på den andra, som jag använder mera sällan, kan jag inte öppna Outlook. Det har fungerat tidigare.

Kan jag hitta lösenordet i den dator som funkar och logga in på dator 2? 

På många webbplatser kan man klicka "Glömt lösenordet", för att få t ex en länk för återställning. Det förutsätter att en mejladress används som användarnamn eller att en mejladress på annat sätt angivits för det egna kontot. Men det fungerar förstås inte i den här situationen eftersom det är lösenordet till en e-postlåda det handlar om. Tänker därför som Mikael63, om tipset om Gmail.


Men många e-postleverantörer brukar ha system för att återställa lösenord, där det Mikael63 beskriver är ett sätt. Hos t ex Telia kan man logga in på Mitt Telia och begära nytt lösenord för en e-postlåda. Det visas då på skärmen och man får sedan gå in i sitt e-postprogram och ändra (om sådant används). Loggar man in på webbmejlen kan man också ändra lösenordet till något man själv väljer.


Ett exempel på hur det kan fungera. Vill du avsöja vilken operatör/tjänst du använder så kanske någon kommer med tips om hur återställning fungerar hos den operatören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...