Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Debian 10 datorn fryser när man streamar video


Mathias G
 Share

Rekommendera Poster

Någon som har samma problem som jag?

 

Jag kör Debian 10. När jag streamar någon form av video fryser datorn  och går endast att stänga av på power knappen. Det spelar ingen roll om jag streamar ett videoklipp på en webbsida eller om jag streamar via t.ex. Youtube. Systemet är uppdaterat senast i går men ingen bättring så det måste vara något i själva systemet som inte stämmer överens.

 

Tack på förhand!

 

/Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en HP i5a som har några år på nacken men är fullt duglig till det mesta man behöver göra.

Har en Dell 24 tums IPS skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att vet eftersom du har inte gjort någon dump av log data, eller vilka paket du kör vid processen. Hur som helst så är det rätt vanligt fenomen, testa ändra packet version på det du kör, då menar jag inte OSet, ex Flashplayer xx version eller vad de nu är, ex dev till något äldre paket eller tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kör flash player nu det e väl nedlagt eller? Svårt att få ut en logg också när hela datorn fryser.

I en så pass stabil distribution som Debian borde sådan enkla saker som att streama från YouTube vara standard utan massa bök. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, skrev Mathias G:

Är det någon som kör flash player nu det e väl nedlagt eller? Svårt att få ut en logg också när hela datorn fryser.

I en så pass stabil distribution som Debian borde sådan enkla saker som att streama från YouTube vara standard utan massa bök. 

Flash (ffmpeg)va ett exempel jag vet inte vilket format du streamat i och vad den läser av, om allt fryser sig bara sådär så kan det vara hårdvara som hårddisk minne processor, kör några självtester. debian är sådär stabilt allt beror på hur mycket dev paket du installerat. Vad säger dumpen från intern minnet? Har du gjort några ändringar på kärnan, vilka kärn moduler används för grafik ( alltså drivrutiner ).

Redigerad av Nisse1236
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för samma för många år sedan. I Windows.
Datorn dog när jag försökte visa film.
Orsak: Överhettad processor.
Jag ordnade bättre luftcirkulation i datortornet med flera insugsfläktar och så gick det visa film utan problem.

Så jag misstänker att problemet med HP i5a är överhettning.
Full med damm ?

Är det en bärbar dator
eller
är det ett "datortorn" ?

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...