Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet fortsätter fast webläsaren stängts av


tomashag
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fått hem en ny (begagnad) HP 810 Elitebook Revolve som kör Windows 10 Pro 1903. När jag startat en videosnutt med Chrome på t.ex Aftonbladet så hörs ljudet som det ska men när jag stänger av Chrome så fortsätter ljudet att köra. Jag har i Chromes inställningar bockat bort att den ska köra bakgrundsappar även efter det att Chrome avslutats men inte hjälpte det inte. Enda sättet att få tyst på ljudet är att gå in med aktivitetshanteraren och avsluta Chromeprocesserna, som tydligen körs trots att  jag tycker att jag borde ha stängt av dom. Samma funktion får jag med Firefox men inte med Edge! Ett annat problem jag har är att tangentbordsbelysningen plötsligt lagt av. Förut tändes den så fort man tryckte på en tangent men inte nu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort det som dom skriver under "Permanent Setting to Close Chrome Completly" men det hjälpte ju inte. Vad menar du med första och sista kommentaren? Observera att jag får precis samma sak när jag kör Firefox men inte då jag kör Edge. Då stängs minsann ljudet av när jag stoppar Edge. När jag kör på en stationär dator så fungerar allt som det ska. Båda datorerna kör 1903 så problemet kanske har att göra med Elitebook-en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör det som står under rubriken "Temporarily Preventing Chrome from Running in Background" blir Chrome då helt avstängd utan att några processer ligger kvar?

 

Första kommentaren: Stäng Chrome via hamburger-menyn.

Sista: Skriv in chrome://quit i adressfältet (om det hjälper gör ett bokmärke av den adressen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trött man blir alltså? Nu har det plötsligt börjat fungera som det ska. Ljudet stängs av som det ska både i Chrome och Firefox utan att jag har gjort något nytt!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...