Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avsändarkonto i Office Outlook


Aja
 Share

Go to solution Solved by Aja,

Rekommendera Poster

Efter att ha använt Office Outlook under lång tid med flera e-postkonton anslutna och en speciell e-postadress inställd som avsändarkonto. Det har fungerat bra. Nu plötsligt anges ett outlook-konto i stället som avsändarkonto när jag öppnar ett nytt mejlformulär - detta trots att det under kontoinställningar fortfarande står "skicka från det här konto" efter mitt vanliga konto som jag tidigare alltid haft som avsändare.

 

Jag har testat med att ta bort Outlook-kontot och installera det på nytt och samma sak händer. Till saken hör att vid installation av Outlook-kontot kommer det upp en ruta "Windows-säkerhet" där jag måste skriva in lösenordet igen för att kontot ska installeras. Och bockar jag inte i "Kom ihåg mina autentiseringsuppgifter" så måste jag skriva in lösenordet igen varje gång jag öppnar Outlook.

 

Detta har troligen hänt vid en säkerhetsuppdatering av Microsoft Office 2013 som jag använder. Vad kan jag göra för att slippa komma ihåg att vid varje mejl ändra avsändaradressen manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu också upptäckt att hela kontaktlistan verkar ha försvunnit. Jag har importerat kontakter igen från kontakter.pst men Adressboken förblir tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Efter profilbyte och diverse omstarter har jag nu fått Outlook att fungera som det ska.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...