Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FÄSTINGAR


Solspindeln
 Share

Rekommendera Poster

Solspindeln

Citat: Om Du blir biten av en fästing – ta det homeopatiska läkemedlet LEDUM PALUSTRE och du minimerar riskerna för borrelia och TBE.
Medlet är säkrare, tryggare och mer effektivt än fästingvaccin. Helt utan biverkningar.
Ta LEDUM i potens D30 (Du uppger val av potens när du köper medlet), cirka 4-6 tabletter per dos, 2-4 doser första dygnet efter själva bettet, därefter 2 doser om dagen i 5-7 dagar. Ingen mat eller dryck 30 minuter före och efter en dos. Låt tabletterna smälta i munnen.
Ha LEDUM hemma i husapoteket så att Du kan ta första dosen så nära inpå bettet som möjligt – helst inom 0-3 timmar efter bettet.
Medlet har ingen verkan som förebyggande utan ska alltid intas EFTER ett fästingbett.

© Stefan Whilde, homeopat och lärare i homeopati

(Ledum Palustre D30 finns hos med flera (Googla): https://www.dcg.se/produkt/ledum-palustre/

 

Till husdjur har med framgång använts Kokosolja och Kokosolja med Lavendel.

CITAT: ”Man behöver absolut inte stryka in hela hunden”

Veronica berättar att det inte alls behövs mycket heller:

– Kokosoljan är ju i fast form men om du smälter den blir den rinnig och då räcker det med 5-10 droppar i nacken på mina hundar. Sedan brukar jag stryka lite över ryggen också. Det är de enda ställen som jag hittat fästingar på förut. Så man behöver ju inte stryka in hela hunden. 

Hur ofta ska man då göra det?

– Efter tre veckor hittade och plockade jag en fästing så det räckte så länge för mig, berättar Veronica. Man får helt enkelt hålla koll och göra en ny behandling när man plockar nya fästingar.

Sedan har Veronica ett bonustips också. Det är att man kan blanda kokosoljan med lavendelolja för att få extra stark effekt. 

– Det har inte jag behövt testa än i alla fall, säger Veronica.

 

Redigerad av Cecilia
Länk omgjord till adress för att inte bidra till SEO /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Helt utan biverkningar.

Det är klart att det är utan biverkningar eftersom det inte har någon effekt alls.

 

11 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Medlet har ingen verkan som förebyggande utan ska alltid intas EFTER ett fästingbett.

Det har ju ingen verkan vare sig före eller efter eftersom det inte innehåller några verksamma ämnen. Det är ju själva principen med homeopatiska medel, spä ut dem tills det inte finns några verksamma ämnen kvar.

 

11 timmar sedan, skrev Solspindeln:

du minimerar riskerna för borrelia och TBE.

Finns inga medel som är verksamma mot både bakterier och virus eftersom de är så olika uppbyggda.

 

11 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Till husdjur har med framgång använts Kokosolja och Kokosolja med Lavendel.

Varför inte använda det på människor då?

Om nu fästingar inte skulle gilla den lukten så gäller det ju även om människor luktar likadant. Däggdjur som däggdjur.

 

11 timmar sedan, skrev Solspindeln:

– Efter tre veckor hittade och plockade jag en fästing så det räckte så länge för mig, berättar Veronica.

Eller så var det bara inga fästingar just då som var beredda att hoppa på hunden under de tre veckorna, dvs en sån erfarenhet är av noll värde.

 

Ska man uttala sig om att något är verksamt behövs det en dubbelblind studie med ett större antal deltagare, annat är meningslöst.

 

Ska man skydda sig mot TBE ska man vaccinera sig eftersom det har visat sig ha god verkan med få biverkningar i just sådana dubbelblind studier, liksom antibiotika mot borrelia.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Solspindeln:

[...] Medlet är säkrare, tryggare och mer effektivt än fästingvaccin. [...]

(min fetning)

 

Vad finns det för belägg för detta påstående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln
3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det är klart att det är utan biverkningar eftersom det inte har någon effekt alls.

-Om effekterna skulle vara noll, så skulle inte stora delar av övriga Europa låta det ingå i den vanliga sjukförsäkringen.

 

Det har ju ingen verkan vare sig före eller efter eftersom det inte innehåller några verksamma ämnen. Det är ju själva principen med homeopatiska medel, spä ut dem tills det inte finns några verksamma ämnen kvar.

-Det trodde Astronauten Christer Fuglesang ochså... men... Kvantfysiken kommer på bred front nu, och därmed verktyg att kliniskt/tekniskt visa vad som sker.

 

Finns inga medel som är verksamma mot både bakterier och virus eftersom de är så olika uppbyggda.

-Visst gör det! Kolloidalt Silver är ett sådant ämne. Det finns tusentals användarberättelser som bekräftar detta. Även otaliga labbförsök bekräftar. Varför det svartmålas är ganska uppenbart...

 

Varför inte använda det på människor då?

Om nu fästingar inte skulle gilla den lukten så gäller det ju även om människor luktar likadant. Däggdjur som däggdjur.

-EXAKT! Ett billigt och ogiftigt medel att använda, som dessutom är både nyttigt och Gott! En bekant gav sina hundar köttbullar 1-2 med Vitlök och Rosmarin (Ekerö) resultatet blev: inte en fästing. Vitlök ska bara förtäras i mycket små mängder av djur!!!

Eller så var det bara inga fästingar just då som var beredda att hoppa på hunden under de tre veckorna, dvs en sån erfarenhet är av noll värde.

-De faktiska omständigheterna vet jag inget om.

 

Ska man uttala sig om att något är verksamt behövs det en dubbelblind studie med ett större antal deltagare, annat är meningslöst.

-Tusentals användarberättelser bekräftar ION-Silvers effekt, det finns andra fabrikat av Kolloidalt Silver... "utan någon större effekt".

 

Ska man skydda sig mot TBE ska man vaccinera sig eftersom det har visat sig ha god verkan med få biverkningar i just sådana dubbelblind studier, liksom antibiotika mot borrelia.

-Vaccinera eller inte är en "het potatis" som man själv måste avgöra. Jag skulle inte ens mardrömma om att vaccinera mig. Borelia tas bort med antibiotika, men TBE och andra Mycket! Dryga! virusinfektioner... är ett kapitel för sig... som måste åtgärdas på andra sätt. Då menar jag inte bara med LEDUM PALUSTRE ... utan där behövs Tungt Artilleri, som jag inte har kunskap nog för att gå in på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln
4 timmar sedan, skrev Cluster:

 

Vad finns det för belägg för detta påstående?

Att direkt belägga substansen i påståendet kan inte jag, eftersom jag inte är Klassisk Homeopat. Jag har av olika anledningar Stort Förtroende! för Stefan Whilde (bara namnet...).

En investering på 137:- om man köper på Odengatan, är klart försvarbart!

Vid alla virussjukdomar är det av största vikt att slå till Direkt på både bred och tung front, eftersom en del har "förmågor" som om de får frodas, får ödesdigra följder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Vid alla virussjukdomar

Borrelia är inte virus utan bakterie.

 

21 minuter sedan, skrev Solspindeln:

-Om effekterna skulle vara noll, så skulle inte stora delar av övriga Europa låta det ingå i den vanliga sjukförsäkringen.

Om politiker anser att de bara blir valda om de går med på något sånt så är det klart att det blir infört, de agerar inte bara efter vetenskapliga bevis.

 

23 minuter sedan, skrev Solspindeln:

-Det trodde Astronauten Christer Fuglesang ochså... men... Kvantfysiken kommer på bred front nu, och därmed verktyg att kliniskt/tekniskt visa vad som sker.

Det där får du länka till för jag förstår inte vad du menar, och jag kan en del om kvantfysik och känner till Fuglesang.

 

25 minuter sedan, skrev Solspindeln:

-Visst gör det! Kolloidalt Silver är ett sådant ämne. Det finns tusentals användarberättelser som bekräftar detta. Även otaliga labbförsök bekräftar.

Silver används t ex i kylskåp och träningskläder för att det är antibakteriellt och därmed förhindrar en del lukt. Ett tag försökte tillverkare av rengöringsprodukter tillsätta det i rengöringsmedel men det visade sig ju att det var ju väldigt farligt att använda vid rengöring av diskbänkar eftersom det tog död på de bakterier som vi är vana vid och våra kroppar kan hantera medan en del andra bakterier inte brydde sig om silvret alls och stortrivdes när de fick fritt fram på diskbänken, varpå en del människor drabbades hårt.

 

31 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Ett billigt och ogiftigt medel att använda, som dessutom är både nyttigt och Gott!

Jag vet inte om kokosolja är så nyttigt och av lavendelolja kan man nog räkna med en del allergiska reaktioner hos en del. Men om du anser att vissa oljor och kryddor förhindrar angrepp av fästingar så är det ju bättre att du rekommenderar det i förebyggande syfte än att rekommendera något som ska tas när man redan har virus och/eller bakterier i kroppen.

 

33 minuter sedan, skrev Solspindeln:

-De faktiska omständigheterna vet jag inget om.

Då ska man ju inte ta det som en intäkt för att rekommendera något.

 

33 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Ska man uttala sig om att något är verksamt behövs det en dubbelblind studie med ett större antal deltagare, annat är meningslöst.

-Tusentals användarberättelser bekräftar ION-Silvers effekt, det finns andra fabrikat av Kolloidalt Silver... "utan någon större effekt".

Citera mig inte och påstå att det handlar om något annat. I ditt första inlägg i tråden skrev du inget om silver (silverjoner) utan endast om dels homeopatiska medel mot fästingburna sjukdomar och dels om förebyggande behandling med kokosolja för att djur inte skulle bli fästingangripna.

 

39 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Borelia tas bort med antibiotika, men TBE och andra Mycket! Dryga! virusinfektioner... är ett kapitel för sig... som måste åtgärdas på andra sätt. Då menar jag inte bara med LEDUM PALUSTRE ... utan där behövs Tungt Artilleri, som jag inte har kunskap nog för att gå in på.

Hur ska du ha det?

I ditt första inlägg skriver du ju att Ledum palustre gör att man inte blir sjuk efter att ha blivit smittad av TBE, men nu skriver du att det inte räcker.

 

24 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Jag har av olika anledningar Stort Förtroende! för Stefan Whilde (bara namnet...).

Det var en konstig metod att avgöra om man ska ha förtroende för folk. Särskilt som det är förhållandevis lätt att byta namn.

Så du skulle ha mer förtroende för mig om jag hette Whilde än om jag hette Andersson?

Kanske ska byta namn :rolleyes:

 

43 minuter sedan, skrev Solspindeln:

-Tusentals användarberättelser bekräftar

Det finns miljoner med människor som blivit friska från sina sjukdomar med normala läkemedel.

Användarberättelser är inte pålitliga eftersom man aldrig får reda på alla faktiska omständigheter, precis som med hunden, kokosoljan och inga fästingar på tre veckor.

 

31 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Att direkt belägga substansen i påståendet kan inte jag

Men du tycker att det ändå är lämpligt att propagera för medlet i Eforum? :rolleyes:

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln
Citat

(inget citat) Först... Hur detta hamnade i Matematik och Naturvetenskap är en gåta... det skulle in i Ordet är fritt...

Där kommer en fråga: Kan allt mellan himmel och jord tas upp i Ordet är fritt? eller är det odefinierade datafrågor som ska in där?

Jag har rutinmässigt klickat Ja på frågan om jag läst forumreglerna men missat att reklam inte är tillåten...

Att jag överhuvudtaget lade in det, är att fästingsäsongen är här, och med den risken att smittas, och TBE är Ytterst Allvarligt.

 

Cecilia... med All den Respekt! jag har för Ditt Kunnande vore det nära nog idiotiskt av mig att fortsätta...

Har jag irriterat dig så var detta Absolut Inte! min mening, jag ber om Ursäkt!

..."helst"... Radera tråden, den bryter mot forumregler...

 

ps. citatrutan kom upp och jag var tvungen att skriva i den först, för att komma vidare. ds.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Hur detta hamnade i Matematik och Naturvetenskap är en gåta... det skulle in i Ordet är fritt...

Där kommer en fråga: Kan allt mellan himmel och jord tas upp i Ordet är fritt? eller är det odefinierade datafrågor som ska in där?

Jag flyttade tråden eftersom jag tyckte att den passade för en naturvetenskaplig diskussion.

 

I Öppet forum ... kan man ta upp allt som inte passar i något annat forum, dvs de är mycket sällsynt att en datafråga passar där.

 

27 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Jag har rutinmässigt klickat Ja på frågan om jag läst forumreglerna men missat att reklam inte är tillåten...

Reklam som man tjänar något på själv, direkt eller indirekt via närstående eller vän, är inte tillåten men det är tillåtet att tipsa om bra produkter. Är du på något sätt inblandad eller liknande i den produkt/webbplats du tipsade om eller länkade till?

 

25 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Fick felkod 2S119/1

Du kan inte ta bort en tråd själv (om det var det du försökte göra).

Vill du att en moderator ska ta bort tråden?

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Tack, för att du talar om flytten...! Jag och mina nojjor 1-0!

Då vet jag var "det som spretar" ska vara, men det är fortfarande ett Data-forum.

Är på Inget sätt inblandad i Stefan Whildes verksamhet, annat än att jag tar del av hans kunskaper, ej heller i produkterna!

Har hållit mig informerad om Hälsa och Teknik sen 70-talet, och utvecklat en känslighet om vad det finns "bäring" i.

För det finns Myyycket! Dravel! Rent bedrägeri! Såg just att det stängts en massa fejksajter om "naturmedel"... GÖR VÅGEN!

Felkoden dök upp i en sidoruta (kan vara att nåt av mina program som inte släppte fram reklam) så jag försökte inte att ta bort tråden. Raderade ett inlägg en gång, där jag använde ett opassande språk... men blev tillsagd.

 

Får jag önska så kunde Din och min konversation raderas, det är inget vidare uppbyggligt. Ha!Ha! Det är i zonen som bara kan vara fruktsam IRL, lite "facebook" stuk.

Annars är det OK att den finns kvar, om bara EN ser det, provar, och det fungerar... 

En "jättefästing" är här också, så alla motmedel är påkallade...

...en Frisk människa är en förlorad kund för "big pharma".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Att direkt belägga substansen i påståendet kan inte jag, eftersom jag inte är Klassisk Homeopat. Jag har av olika anledningar Stort Förtroende! för Stefan Whilde (bara namnet...).

En investering på 137:- om man köper på Odengatan, är klart försvarbart!

 

En individ som använder naturpreparat och skriver böcker, är långt ifrån en utbildad läkare med praktisk erfarenhet inom området.

 

22 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Vid alla virussjukdomar är det av största vikt att slå till Direkt på både bred och tung front, eftersom en del har "förmågor" som om de får frodas, får ödesdigra följder.

 

Som sagt, då är det bra att vi har dessa utbildade läkare med rätt erfarenhet, som kan behandla symtomen i tid med rätt utprovad medicin om detta behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-04-25 på 20:57, skrev Solspindeln:

Citat: Om Du blir biten av en fästing – ta det homeopatiska läkemedlet LEDUM PALUSTRE och du minimerar riskerna för borrelia och TBE.
Medlet är säkrare, tryggare och mer effektivt än fästingvaccin. Helt utan biverkningar.

 

Oavsett om nu den verksamma beståndsdelen ska mixas i rätt blandning, så kan man ändå läsa detta och fundera...

 

http://www.alternativmedicin.se/Homeopatpreparat/Ledum_Palustre.html

 

 

Redigerad av Laso
ordbyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...