Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB hårddisk spärras i W10


borjsu
 Share

Go to solution Solved by borjsu,

Rekommendera Poster

Ansluter en helt ny hårddisk via USB 3 till en windows 10 dator. Formaterar den med NTFS utan problem. Försöker köra en backup från C:\ med EaseUS Todo Backup Free och får ett felmeddelande efter en stund som säger "Failed to write file. Please check access right of the target location". Liknande felmeddelande kommer om jag försöker använda windows 10 inbyggda backup för att ta en systemavbildning. Det går fint att flytta enstaka filer till USB-disken. Storleken på hela C:\ är runt 90Gbyte och hårddisken är på 500 Gbyte. Någon som har en idé vad som är fel och vad jag kan göra åt problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det inte skapats någon loggfil som kan ge en förklaring?

Kanske är felmeddelandet "falskt", att det egentligen inte är själva skrivningen till disken som nekas utan att filen inte riktigt kan förstås, att den är korrupt eller innehåller ogiltiga tecken i filnamnet?

Nu skriver jag "filen" men det kan ju vara fler filer än en (1), men det tar väl stopp på första bästa (sämsta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen loggfil i vare sig programmet eller windowssystemet vad jag kan hitta. Det är dessutom så att när jag försöker köra systemavbildningen med original w10 så låser felet upp hela processen. En annan mystisk sak är att USB hårddiskens lampa blinkar hela tiden trots låsningen. Det verkar inte heller som hårddisken fylls på med mer än 3,5Gbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • Solution

Till slut skaffade jag en ny USB-disk av annat fabrikat som löste problemet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...