Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Genvägar


Torparen

Rekommendera Poster

Verkar sim jag fått något skit datorn: jag har kaspersky  virusprogram     då jag klickar på en genvägs ikon  Får meddelandet det går ej ett finna filen  Hur för att få tillbaka ikonerna? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon speciell ikon eller är det flera.

1. Starta om datorn. Kvarstår felet.

2. Leta rätt på själva exe filen och högerklicka och välj Skicka till skrivbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just nu kör jag en fullständig sökning, vet du hur jag tar fram genvägarna på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Ja just nu kör jag en fullständig sökning, vet du hur jag tar fram genvägarna på nytt?

Nu är körningen klar 45 minuter inga fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Ja just nu kör jag en fullständig sökning, vet du hur jag tar fram genvägarna på nytt?

Det var ju det som Pelle Penna beskrev, men annars har du väl en ikon för programmet i fältet med klockan och i startmenyn så det borde väl räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det var ju det som Pelle Penna beskrev, men annars har du väl en ikon för programmet i fältet med klockan och i startmenyn så det borde väl räcka. 

Klicka på exe-filen skicka till skrivbordet så långt går bra men den går ej att öppna då den ligger på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Torparen:

Klicka på exe-filen skicka till skrivbordet så långt går bra men den går ej att öppna då den ligger på skrivbordet.

gömde en sak: om jag söker igen aktuellt objekt med google får upp filen klickar  på den  är det ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Klicka på exe-filen skicka till skrivbordet så långt går bra men den går ej att öppna då den ligger på skrivbordet.

Har du tagit bort den gamla icke-fungerande genvägen så att du verkligen får en ny genväg?

 

1 timme sedan, skrev Torparen:

gömde en sak: om jag söker igen aktuellt objekt med google får upp filen klickar  på den  är det ok

Förstår inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har du tagit bort den gamla icke-fungerande genvägen så att du verkligen får en ny genväg?

 

Ja det har jag gjort  Förstår ej: Jo om jag med hjälp av Google söker igen filen Eforum och klickar på detta filnamn då öppnar filen sig. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Torparen:

Jo om jag med hjälp av Google söker igen filen Eforum och klickar på detta filnamn då öppnar filen sig. 

Okej, vad har det med genvägen till Kasperskys antivirusprogram att göra?

Jag har nog missförstått din ursprungliga fråga helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du tagit bort den gamla icke-fungerande genvägen så att du verkligen får en ny genväg?

 

Förstår inte alls.. Men o

Ja jag har tagit bort gamla genvägen men det hjälper inte.

Om jag går in i utforskaren och klickar på en fil ex Eforum så öppnas filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Bgjo jag tror att det är någon som DJ....LAS   med mig, nu funkar alla genvägarna (än så länge)den meny du visar efter högerklick får inte jag upp. DS

PS 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudsaken är ju ändå att det fungerar, men märkligt att du inte får upp samma meny som jag får vid högerklick på musen. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...