Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsvarningar från Google


Simson8

Rekommendera Poster

Jag får ofta en säkerhetsvarning från Google om att de har förhindrat någon med lösenordet till mitt konto att logga in. Men jag börjar misstänka att det är min egen aktivitet som orsakar detta eftersom inloggningsförsöket alltid skett på en ort väldigt nära där jag själv befinner mig. Man kan ju få fram den informationen om man klickar på "granska aktivitet". På bilden som jag bifogar så ser ni att inloggningsförsöket skedde i Molde i Norge. Jag själv befann mig i Molde då. På samma sätt har jag fått varningar om inloggningsförsök i Märsta och det har hänt när jag själv suttit på Arlanda. En slump??? 

I morse fick jag varning på telefonen att ett inloggningsförsök från en app eller mobil enhet hade blockerats. Ja, jag satt ju med mobilen och det får väl sannerligen räknas som en mobil enhet. Är det min egen aktivitet som Google varnar för? Vad göra?

Inloggningsförsök.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du kan se att det är du som varit inne klicka bara ja. Google lär sig nog.

 

men har du aktiverat två-faktors login på google? Om inte gör det! Visserligen skrivs det i dagarna om ett sätt ta sig runt det men det är än bättre än bara lösenord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ändå ha rätt bra koll på att det är du som har loggat in den specifika tidpunkten, om du enligt texten inte blev hindrad av att logga in på ditt konto, så kan du klicka Ja, som Monshi säger, då lär sig Google att du är du. Men följ gärna Monshi´s råd ändå, ett extra "lösen" är bättre än annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara Simson8! Det är bara Google som har blivit så överdrivet noga. Jag har ett Google+ konto som jag har kopplat till min Yahoomejl-adress - jag har nämligen inte något Gmailkonto - och varje gång jag har loggat in på Googe+, t ex för att kolla mina inställningar i Google, så hittar jag den här säkerhetsvarningen senare när jag öppnar min Yahoomail. Det är ju litet omständligt :Patt behöva logga in på Google+kontot och svara att "ja, det var jag" varje gång men det får man väl leva med.   

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...