Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 professional kräver lösenord


Beneke

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag startar datorn så visas efter ca 3 sekunder en svart skärm med vit text i övre vänstra hörnet.

 

"Type the system password and press enter". Innan den dyker upp så står det Option F12. Men det händer ingenting när jag trycker på den tangenten.

 

Någon som vet vad som är fel eller vad lösenordet är? Min gissning ä'r att datorn har fått för sig att jag är systemansvarig och något sådant lösenord har jag aldrig angett.

 

MVH/

Anders Larsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart skärm med vit text låter för mig som att detta sker innan Windows laddas, att ett lösenord är satt i BIOS.

Har du ändrat något där?

Har du en bärbar dator? Kan det vara så att du då behöver trycka Fn+F12 för att du ska komma in i Options?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nej, jag har inte ändrat i Bios. Det är en stationär dator som jag har köpt ifrån Inrego som säljer begagnade kontorsdatorer med garanti.

 

Man får ingen skiva med Windows utan enbart en licenskod. Operativsystemet ligger på hårddisken och installeras första gången man startar datorn.

 

Vid uppstart ska det ska komma upp ett val att återställa Windows till leveransversion men den skärmsidan har datorn hoppat över sedan länge.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...