Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gamla utséendet som alternativt tema?


Spac3man

Rekommendera Poster

Som man brukar säga: "If it aint broken dont fix it".

Jag saknar i alla fall gamla temat. Skulle vilja ha det som ett valbart alternativ.

 

Vad tycker ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det finns väldigt mycket med det nya temat som är bättre. Större typsnitt, bättre mobilanpassning. Upplever att editorn fungerar bättre i flera browsers.

 

Det enda jag egentligen saknar är möjligheten att tända och släcka några av boxarna i högerkolumnen, men det är överkomligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, .M säger:

Jag tycker att det finns väldigt mycket med det nya temat som är bättre. Större typsnitt, bättre mobilanpassning. Upplever att editorn fungerar bättre i flera browsers.

 

Det enda jag egentligen saknar är möjligheten att tända och släcka några av boxarna i högerkolumnen, men det är överkomligt. 

ja tycker i alla fall att den förra var enklare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket är det som du menar med tema?

Normalt brukar man bara mena ungefär typsnitt och färger, inte precis något som man kan kategorisera som enklare eller svårare.

 

Det är ju en helt ny version av forumprogrammet och dess användargränssnitt har ändrats mycket för att det ska kunna fungera oavsett om man har en liten skärm som i en mobil, en lite större som i en surfplatta, en mer normal som i en bärbar dator och en stor som skärmen till en stationär dator. Eftersom det fungerade dåligt i den förra versionen kan man just säga att den förra versionen var "broken". Dessutom var den så gammal att det inte längre kom ut några säkerhetsuppdateringar till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit på nu att jag saknar den där "sajtkartan" där man snabbt kunde klicka sig in på de olika avdelningarna utan att behöva scrolla en halv kilometer. Den kanske man kan ta tillbaka? Den som låg högst upp på förstasidan där olästa ämnen ligger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte så lätt att få till något automatgenerat i alla fall enligt Felix.

 

Däremot har jag funderat på om vi inte borde minska ner antalet forum rejält t ex eftersom vi nu knappt har några utvecklingsforum kanske man slå ihop många forum där. Det gör ju att det inte blir så mycket att skrolla i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
På 2018-01-29 på 17:59, Cecilia säger:

..//..

 

Däremot har jag funderat på om vi inte borde minska ner antalet forum rejält t ex eftersom vi nu knappt har några utvecklingsforum kanske man slå ihop många forum där. Det gör ju att det inte blir så mycket att skrolla i alla fall.

Ja det är något jag vurmat för en lång tid tillbaks, sedan många år faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom utveckling ändå ligger mig ganska nära om hjärtat så skulle jag föreslå följande uppdelning. Slå ihop Databaser, Systemutveckling och Webbutveckling till en överkategori, som vi kallar något i stil med "Programmering och databaser", dom två går ju oftast hand i hand så det verkar rimligt. Sen lägger man där forumen, Databaser, Systemutveckling och Webbutveckling. Att PHP, Javascript och ASP.NET hamnar i samma forum är trots allt ok. Egentligen är det enda svarta fåren Webanalys, design och webbserver. Och är man petig så kan man ju skapa ett övrigt-forum där man lägger dom trådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...