Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedgradera till ME från 2000?


Slugur1

Rekommendera Poster

Hej.

 

Hur gör man för att nedgradera från Windows 2000 eller Windows XP till Windows Millenium? När jag sätter i Windows Millenium startdisketten och skall boota från den, står det att command.com är skadad och att boot-disketten är ogiltig. Försöker jag boota direkt från Milleniumskivan, blir resultatet "ogiltig systemdiskett" med en gång. Hur kringgår man detta, för jag förutsätter att det måste gå på något sätt? Inte heller kan man köra installationen i XP eller 2000, eftersom man då får upp en varningsruta som säger att man måste göra det hela i MS-DOS eller Windows 98 eller 95. Och det är ju lättare sagt än gjort, eftersom 2000 och XP inte har något DOS-stöd såvitt jag känner till, och 98 eller 95 har jag självklart inte på datorn.. hmm.

 

Tack på förhand,

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du försöker boota från Milleniumskivan förutsätter jag att du har valt (Atapi)CD-ROM som 1st boot device.

Har du formaterat hårddisken?

 

Maxi

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första:

Varför i h*****e skall du installera över W2K lr XP med ME???

Helt oföklarligt för mig.

Kom inte och säg att det beror på att du vill spela spel..

Jag har använt både W2K o Xp som plattform hemma för spel... Slår ME på fingrarna hela tiden... Har mycket svårt att se varför bara...

 

Men men...

Du måste antingen skaffa dig en ny bootdiskett för ME lr så får du boota på ME cdn.

Det går ej att installera det från ngt av de bättre OSn till ME...

 

Thats it!

 

;)

 

-----------------

 

 

Kom ihåg att experter byggde Titanic medans Arken byggdes av amatörer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...