Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Död Fujitsu Amilo Pa 2510 Vista


Bert

Rekommendera Poster

Hallå!

Min Amilo slocknade helt plötsligt och vägrar att starta eller visa några som helst livstecken. Enligt vad jag har läst är det troligen moderkortet som har gett upp. Jag antar att hårddisken med mina filer är oskadade, men hur kommer jag åt dem. Jag har skruvat loss disken och bifogar en bild av den för att visa vilken typ disken är. Jag har inte för avsikt att försöka reparera datorn utan hade redan tidigare köpt en nyare laptop. Men vad är det som behövs för att komma åt hårddiskens innehåll - ifall den är intakt.post-113277-0-09708700-1468943937_thumb.jpg

 

 

Troligen fick jag inte med bilden. Vet inpost-113277-0-09708700-1468943937_thumb.jpg hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du en extern hårddisk kan du prova att koppla in den bärbaras hårddisk där. Nu vet jag förstås inte hur externa hårddiskar är kopplade, men det är bara att öppna och kolla.

 

Ramlade just över tomma kabinett till hårddiskar hos Dustin:

 

https://www.dustin.se/product/5010672005/map-hl45u3

 

Kostar inte en förmögenhet. Bra att ha om olyckan är framme igen. Hårddisken kopplas troligen in på samma sätt som i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Ska skaffa en adapter.

Disken du har är en 2,5 " SATA disk .Det betyder att Kabinettet i inlägg 2 är fullt tillräckligt för just det här behovet.

Adaptern är mer mångsidig men frågan man bör ställa sig är om man har behovet i framtiden.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...