Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTC one - kan inte längre komma åt via utforskaren


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Smilingeyes

Hej!

 

Jag skulle flytta några bilder från telefonen till datorn tänkte jag, men har fått ett irriterande problem, nämligen att utforskaren hittar inte längre min telefon.

 

När jag ansluter så ser jag inte längre telefonens innehåll med bilder, filmer, notifieringar mm utan bara något som heter HTC Sync Manager, och under där en rad installationsfiler. Men jag har inget intresse av att installera detta på någon av mina datorer, jag vill bara komma åt telefonens innehåll för att föra över några bilder.

 

Hur ska jag göra?

Jag har provat i andra usb-jack och på ytterligare en dator utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte själv HTC men det brukar behöva installeras någon mjukvara för att datorn ska kunna kommunicera med telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bara flytta över så är väl dropbox, Google drive och liknande ett enkelt alternativ.

Fruns förra galaxy S3 ville inte alls kopplas ihop med datorn, tror den hade android 4.4 (eller 4.2). Har du nyligen uppdaterat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smilingeyes

Tack för hjälpen, det löste sej till slut på annat sätt. Visade sej att telefonen dök upp på annat ställe i utforskaren plötsligt, och inte under "den här datorn".
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...