Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vissa program går inte att installera...


MariaE

Rekommendera Poster

Vissa program går inte att installera...

Jag kanske ska byta Linux. Nu använder jag Linux Mint Rafaela skrivbordsmiljö KDE.  Jag har försökt att både installera från uppdateringshanteraren och terminalen... 

Nu fick jag ett riktigt felmeddelande också som någon kanske förstår sej på?

 

/Maria

 

post-120863-0-25814900-1456730597_thumb.png

Error1.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Felmeddenandet innebär att installationsprogrammet tycker att ett annat program använder en fil som installationsprogrammet behöver.

Lämplig åtgärd är att starta om datorn och inte starta några andra program innan installationen görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddenandet innebär att installationsprogrammet tycker att ett annat program använder en fil som installationsprogrammet behöver.

Lämplig åtgärd är att starta om datorn och inte starta några andra program innan installationen görs.

Och det felet återkom lite nu och då så därför har jag installerat Kubuntu istället. Få se hur länge det funkar...

Dessutom gick inte vissa program att installera och en del installerades efter jättelång tid eller installerades till hälften...  

 

//eforum.idg.se/topic/351264-det-tar-en-hel-evighet-att-installera-vissa-program

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite på dina trådar igen, och du har tydligen haft kubunti förut, och det blev problem då också, så varför håller du på så för?

Följ dom svar du får istället för att göra tvärs emot andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite på dina trådar igen, och du har tydligen haft kubunti förut, och det blev problem då också, så varför håller du på så för?

Följ dom svar du får istället för att göra tvärs emot andra.

När jag hade Kubuntu första gången hade jag det på min gamla dator som jag surfade på. Den kunde inte hämta så höga versioner och uppdateriingar av  Kubuntu därför blev det   fel då. Nu har jag   Linux Mint Olivia på den datorn och den surfar jag inte med längre. Då blir det inte så  många   fel. 

Vilken Linux  använder du ? Vilka svar är det jag ska följa när det gäller Kubuntu?? Kan du länka till några av dessa svar.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått massor av svar i trådar skapade av dig om att det inte blir fel i Linux utan att alla dina problem är skapade av dig själv eftersom du inte följer de råd du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått massor av svar i trådar skapade av dig om att det inte blir fel i Linux utan att alla dina problem är skapade av dig själv eftersom du inte följer de råd du får.

Vilka råd har jag inte följt nu då?

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...