Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur märker man när en hårddisk i Nas är trasig?


MariaE

Rekommendera Poster

Det beror på vilken modell av nas du har. Mitt diskkabinett har dioder som visar status på de individuella diskarna och visar med en röd färg om disken mår dåligt. Om så är fallet så trycker jag bara på eject för den aktuella disken, tar ut den och sätter in en ny. Den formateras och fylls automatiskt.

 

Eftersom sättet kabinettet väljer att lagra data så blir jag inte av med någon information för den är duplicerad på de övriga diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken modell av nas du har. Mitt diskkabinett har dioder som visar status på de individuella diskarna och visar med en röd färg om disken mår dåligt. Om så är fallet så trycker jag bara på eject för den aktuella disken, tar ut den och sätter in en ny. Den formateras och fylls automatiskt.

 

Eftersom sättet kabinettet väljer att lagra data så blir jag inte av med någon information för den är duplicerad på de övriga diskarna.

Då hoppas jag att det är så på min nas också men jag vet inte säkert om det är så... Min Nas har två hårddiskar. Det är svårt att få ut dem. Jag testade det innan jag började använda Nas. Diskarna kom bara fram en liten bit när jag tryckte på dem.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...