Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tömma digitalbox


hup151_t

Rekommendera Poster

Jag har canal digitals 250 och 500 gb- boxar fullproppade med material men har numera Telias box. Kan jag föra över från Canal D till Telia digitalt? Jag kan i nuläget givetvis spela upp Canal Ds material i TV:n men de tar ju hdmi-platser och ven plats vid tv:n. Hoppas detta går på samma tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det kan du inte. Att tömma de båda boxarna är ett inte helt lätt projekt.

Precis som i tråden jag bröt ut inlägget ifrån är uppspelning 1:1 som krävs och då att det inte kommer mellan någon kopieringsskydd och stör.

 

 

Tipset är att se på digitaboxar som temporär plats för material du vill spara. Titta på och radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag hur det är med Canal Digitals boxar, men Telias boxar har eget filformat, ligger i mjukvaran för boxen, så man måste kunna komma åt detta format, vilket inte är så enkelt, troligen har dom andras boxare eget format/system också, så jag håller med Monshi, spela in, titta, spar på boxen, eller radera vartefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Canal Digitals boxar har även de eget filformat som av, vad jag vet, inte har knäckts.

Någon form av, derivat av, något Unix-format på disken gissar jag. Ivartfall på gamla Sagem-boxen. Nyare ADB vet inte alls, har inte tittat på disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla inbyggda hårddiskar är taggade till respektive apparat.

Som exempel: Om du har två exakt lika modeller DVD eller boxer

eller annat så kan du iallafall inte flytta hårdiskarna mellan dom

Detta är gjort bara för att man INTE ska kunna kopiera digital till digital format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...